Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

WRZESIEŃ

  1. I znowu w przedszkolu
  2. To jestem ja
  3. Projekt Drzewo
  4. Coraz bliżej jesień

Osiągnięcia dziecka:

  • bierze udział w zabawie;
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją;
  • uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści;
  • uważnie słucha piosenki i naśladuje ruchy nauczyciela;
  • stosuje ustalone zasady podczas zabawy;
  • bezpiecznie korzysta ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym;
  • zgodnie bawi się z kolegami;
  • uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści;
  • śpiewa piosenkę i demonstruje ją ruchem;
  • potrafi taktować na cztery;
  • podskakuje tyle razy ile klaśnięć usłyszy;
  • wzbogaca słownictwo;
  • bez użycia słów prezentuje to, co znajduje się na zdjęciu,
  • tworzy własne konstrukcje;
  • przedstawia się;
  • wskazuje kolegę/koleżankę o której mówił nauczyciel;
  • rysuje ulubioną zabawkę i opowiada o niej;
  • reaguje na przerwę w muzyce;
  • maluje na temat: Na wakacjach;
  • odgaduje, jaką zabawkę nauczyciel schował pod chustą;
  • dzieli nazwy zabawek na sylaby, łącząc to z klaskaniem;
  • wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
  • odwzorowuje z patyczków wzory;
  • słucha nagrania przedstawiającego odgłosy pochodzące z lasu;
  • rozpoznaje źródła dźwięków;
  • wypowiada się na temat wartości lasu;
  • opowiada o pochodzeniu papieru;
  • słucha muzyki poważnej i ilustruje ruchem jej nastrój;
  • wydziera kształt z gazety;
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni, używając nazw kierunków prawo/lewo;
  • wymienia przedmioty wykonane z drewna;
  • nazywa swoje emocje i uczucia;
  • przelicza szyszki;
  • posługuje się liczebnikami porządkowymi;
  • liczy i określa, kto ma więcej szyszek;
  • układa przedmioty według długości;
  • rzuca do celu;
  • rysuje patykiem szlaczki;
  • ogląda ilustracje przedstawiające żubry, a także krótki film edukacyjny;
  • zapoznaje się z ciekawostkami na temat żubrów;
  • opisuje wygląd żubra;
  • tworzy portret Pompika;
  • segreguje odpady;
  • dba o czystość w swoim otoczeniu;
  • ogląda ilustracje przedstawiające prace stolarza;
  • opowiada czym zajmuje się stolarz;
  • zapoznaje się z różnymi narzędziami, jakich używa stolarz;
  • dokonuje klasyfikacji;
  • przybija gwoździe, doskonali małą motorykę;
  • śpiewa piosenki;
  • układa proste zadania na dodawanie i odejmowanie;
  • buduje wieżę z klocków;
  • porównuje wysokości wież;
  • wita się wymienioną przez nauczyciela częścią ciała;
  • wymienia oznaki jesieni;
  • nazywa wybrane drzewa i ich owoce;
  • obserwuje rośliny i zwierzęta w ich naturalnym środowisku;
  • obserwuje zachowanie roztworu pod wpływem ruchu;
  • odtwarza ułożony szereg.