Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

LISTOPAD

Tydzień:

I. Domki i domy.

II. Urządzenia elektryczne.

III. A deszcz pada i pada…

IV. Zdrowie naszym skarbem.

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

Tydzień I

  • interpretuje muzykę ruchem,
  • ugniata i modeluje plastelinę,
  • rozpoznaje poznane litery: a, o, e, m, i,
  • stosuje słowa piwnica, parter, pierwsze piętro, strych,
  • rysuje rodzinę na tle własnego domu,
  • liczy w zakresie sześciu,
  • rozpoznaje trójkąt wśród innych figur,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • wypowiada się na temat opowiadania,

Tydzień II

  • wymienia sposoby oświetlenia pomieszczeń dawniej i obecnie,
  • rozpoznaje i nazywa literę t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • śpiewa piosenkę i bawi się przy niej,
  • wykonuje pracę przestrzenną według instrukcji,
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu,
  • wykonuje koktajl mleczno – owocowy,
  • dostrzega charakterystyczne cechy przedmiotów,
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 5,
  • ozdabia rysunek lampki według własnego pomysłu
  • wymienia korzyści wynikające ze stosowania urządzeń elektrycznych w domu.

Tydzień III

  • wypowiada się na temat treści wiersza,
  • rozpoznaje i nazywa literę d: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • prawidłowo wykonuje zaproponowane ćwiczenia,
  • ilustruje ruchem piosenkę,
  • przelicza elementy; prawidłowo wykonuje zaproponowane ćwiczenia,
  • rozwiązuje zagadki,
  • maluje za pomocą kredek,
  • rozpoznaje prostokąty wśród innych figur,
  • wyjaśnia, na czym polega krążenie wody w przyrodzie,
  • rozpoznaje zjawiska: parowania i skraplania wody.

Tydzień IV

  • wypowiada się na temat wiersza,
  • rozpoznaje i nazywa literę k: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • wykonuje ćwiczenia z szyfonowa chustką,
  • wyraża muzykę ruchem,
  • rozumie potrzebę kontaktu z lekarzem w razie choroby,
  • spożywa zdrowe potrawy,
  • dba o zęby i je leczy,
  • uczestniczy w zabawach badawczych,
  • segreguje figury według kształtu,
  • wie, że – tak jak dorośli posiada swoje prawa,
  • tworzy zbiory i odejmuje je na konkretach.