Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Grudzień

 

Jak wyglądał świat przed milionami lat

Osiągnięcia dziecka:­­

  • Wymienia głoski w słowach lalka, Lola, układa schematy i modele słów: lalka, Lola, określa samogłoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;
  • Opisuje wygląd litery L,l oraz odtwarza ich kształty;
  • Wypowiada się pełnymi zdaniami;
  • Opisuje jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury;
  • Dzieli się z innymi swoją wiedzą na temat dinozaurów, z zainteresowaniem słucha informacji prezentowanych przez n-la;
  • Wykonuje ćwiczenia według podanej przez n-la instrukcji;
  • Podaje kolejne etapy powstawania węgla;
  • Wypowiada się na temat pracy górnika;
  • Wyjaśnia znaczenie pojęć: lasy tropikalne, torf, geolog;
  • Śpiewa piosenkę;
  • Opisuje wygląd kopalni,
  • Wykonuje pracę plastyczną węglem;
  • Liczy elementy w zbiorach, określa gdzie jest więcej;
  • Rozpoznaje znaki matematyczne : <,>,= i stosuje je poprawnie;

 

Idzie zima ze śniegiem

Osiągnięcia dziecka:

  • Obserwuje zmieniający się krajobraz, podaje cechy charakterystyczne dla zimy;
  • Buduje poprawnie wypowiedzi;
  • Wymienia głoski w słowie: domy, układa schemat i model tego słowa;
  • Opisuje wygląd litery Y,y, odtwarza jej kształt;
  • Śpiewa piosenkę;
  • Opowiada historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń;
  • Poprawnie stosuje przyimki związane z położeniem przedmiotów: za, na, przed, obok, między;
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
  • Dostrzega i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy;
  • Bada i wymienia właściwości fizyczne wody i lodu;
  • Porusza się rytmicznie do muzyki;
  • Reaguje na ustalone sygnały;
  • Nazywa wybrane zimowe dyscypliny sportowe;
  • Wymienia zasady, których należy przestrzegać podczas zimowych zabaw;
  • Aktywnie wykonuje ćwiczenia;
  • Odczytuje rysunki graficzne;
  • Rozpoznaje i nazywa cyfrę 7;
  • Wykonuje prace plastyczne;

 

 

Idą święta

Osiągnięcia dziecka:

  • Wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
  • Wypowiada się na określony temat;
  • Wymienia głoski w słowach ramka, Romek, układa schematy i modele słów;
  • Opisuje wygląd liter R,r, odtwarza ich kształt;
  • Śpiewa piosenkę;
  • Odszyfrowuje zakodowane hasła;
  • Wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
  • Wyjaśnia znaczenie słowa wigilia;
  • Reaguje odpowiednim ruchem na muzykę;
  • Wykonuje prace p0lastyczne;
  • Wypowiada się na temat tradycji ubierania choinki;
  • Wykonuje ozdoby choinkowe;
  • Aktywnie wykonuje ćwiczenia;
  • Nazywa kolejne dni tygodnia;
  • Przelicza dni tygodnia, posługuje się liczebnikami porządkowymi;