Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Grudzień

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat.
  2. Idzie zima ze śniegiem.
  3. Idą święta.
  4. Projekt

 

Zamierzenia wychowawcze:

Dziecko:

  • rozpoznaje i wskazuje lalki wykonane współcześnie i te, które powstały dawniej; uzasadnia swoje zdanie;
  • wymienia głoski w słowach lalka, Lola; układa schematy i modele słów Lalka, Lola;
  • opisuje wygląd liter l, L oraz odtwarza ich kształty;
  • wypowiada się pełnymi zdaniami;
  • opisuje, jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury;
  • wykonuje ćwiczenia według podanej przez N. instrukcji;
  • podaje kolejne etapy powstania węgla;
  • wypowiada się na temat pracy górnika;
  • wyjaśnia znaczenie pojęć, np.: chodnik, las tropikalny, torf, metoda odkrywania, geolog;
  • śpiewa piosenkę;
  • dokładnie powtarza wypowiadane szeptem zdanie;
  • opisuje wygląd kopalni soli, siarki i rud żelaza;
  • liczy elementy w zbiorach;
  • odpowiada na pytania związane z postacią św. Mikołaja;
  • buduje poprawne gramatycznie wypowiedzi na podany temat;
  • sprawnie posługuje się nożyczkami;
  • obserwuje zimowy krajobraz; wymienia charakterystyczne cechy zimy;
  • opisuje wygląd litery y, Y oraz odtwarza ich kształty, rozpoznaje i nazywa litery;
  • maluje farbami na folii aluminiowej;
  • formułuje zdania i pytania;
  • opowiada historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń;
  • bada i wymienia właściwości fizyczne wody,śniegu i lodu;
  • porusza się rytmicznie przy muzyce, reaguje na ustalone sygnały;
  • nazywa wybrane zimowe dyscypliny olimpijskie;
  • wymienia zasady, których należy przestrzegać podczas zabaw zimowych;
  • wymienia konsekwencje nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;
  • aktywnie wykonuje ćwiczenia;
  • porównuje liczebność zbiorów, poprawnie liczy w zakresie 6;
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 7;
  • rysuje flamastrem, kredką pastelową, maluje białą farbą;
  • wymienia tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia;
  • opisuje wygląd litery r, R oraz odtwarza ich kształty;
  • maluje farbami na kawałku gazy swój wymarzony prezent;
  • odszyfrowuje zakodowane życzenia świąteczne;
  • wypowiada życzenia, wcielając się w role domowników;
  • wyjaśnia znaczenie słowa wigilia;
  • ustawia zastawę stołową według przyjętych zasad, pamięta o dodatkowym nakryciu dla nieoczekiwanego gościa;
  • wypowiada się na temat tradycji ubierania choinki;
  • umieszcza ozdoby choinkowe za pomocą wskazówek słownych;
  • nazywa kolejne dni tygodnia;
  • przelicza dni tygodnia;
  • z zainteresowaniem słucha opowiadania o dawnych tradycjach;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;
  • podaje właściwości papieru, wyciąga wnioski, uzasadnia swoje wnioski;
  • tworzy kolekcje, gromadzi materiały potrzebne do projektu;
  • łączy kamienie klejem, maluje farbą akrylową, dokleja elementy dekoracyjne;
  • wymienia okazje, z jakich wręcza się prezenty;
  • wymienia różne sposoby pakowania prezentów i materiały, które można wykorzystać do pakowania prezentów;
  • samodzielnie pakuje swój prezent;
  • kontroluje swoje zachowanie;
  • buduje wielozdaniowe wypowiedzi na temat zrealizowanego projektu.