Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

WRZESIEŃ

  1. W PRZEDSZKOLU
  2. WAKACYJNE WSPOMNIENIA
  3. JESTEŚMY BEZPIECZNI
  4. DBAM O SIEBIE I ŚRODOWISKO

 

Zamierzenia wychowawcze

 

– przypomnienie imion dzieci w grupie przedszkolnej,

– kształtowanie umiejętności przedstawiania się,

– kształtowanie umiejętności odczytywania symboli rysunkowych,

– rozwijanie umiejętności samoobsługowych,

– kształtowanie umiejętności rzutu oburącz,

– przypomnienie zasad panujących w przedszkolu,

– wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam,

– rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej,

– wdrażanie do dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi,

– wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji,

– kształtowanie umiejętności słuchania innych i czekania na swoją kolej,

– wyrabiania ogólnej sprawności ruchowej dzieci,

– zapoznanie z mapą Polski,

– wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze środków transportu,

 

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat domu jako miejsca zamieszkania,

– kształtowanie poczucia przynależności do rodziny,

– poznawanie podstawowych zasad poruszania się pieszego,

– wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze,

– wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami,

– uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi,

– zapoznanie z numerami alarmowymi,

 

– kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała,

– zapoznanie ze zmysłami,

– rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych,

– wdrażanie do dbania o porządek w sali,

– kształtowanie odpowiedzialności za wspólną przestrzeń,

– kształtowanie świadomości ekologicznej.

Wiersze

WRZESIEŃ

Moi mili

Małgorzata Strzałkowska

 

Życie pędzi wciąż do przodu,

Coraz prędzej gra i bryka

I czasem w tym pośpiechu

Coś ważnego nam umyka.

A więc wniosek dzisiaj stawiam,

Aby każdy z nas spróbował

Przy okazji, bez okazji,

Mówić częściej takie słowa:

Do widzenia i dzień dobry,

Co tam słychać? Jak się czujesz?

I poproszę i przepraszam

Oraz proszę i dziękuję.

Wtedy ludziom na tym świecie

Sympatyczniej ciut by było.

No, a przecież o to chodzi,

By się wszystkim milej żyło!

 

W pociągu

Dominika Niemiec

 

Wiem, że czeka na mnie przygoda.

W pociągu stoi już jedna moja noga.

Za chwilę druga moja noga tam stanie.

Pomacham rodzicom przez okno na pożegnanie.

Trochę się boję tej podróży bez mamy, przyznaję,

Choć wcale już nie jestem małym mazgajem.

Układamy bagaże, siadam  z babcią  w przedziale.

Za oknem świat pędzi, a ja już nie boje się wcale.

Czekam na wspaniałe wrażenia, na nowe doznania.

Będę miał dużo historii do opowiadania.

 

Tom

Jan Brzechwa

 

Nad rzeką stoi dom,

Który zbudował Tom.

To jest pies podwórzowy, Burek,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

A to jest kot z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

To jest leniwy pastuch,

Co drażni kota z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

A to jest mucha,

Która ugryzła pastucha,

Co drażni kota z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

A oto gruba Aniela,

Co jest złośliwa jak mucha,

Która ugryzła pastucha,

Co drażni kota z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

A to jest łaciate cielę,

Które kopnęło Anielę,

Co jest złośliwa jak mucha,

Która ugryzła pastucha,

Co drażni kota z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

A to jest właśnie Tom,

Który ciągnie za ogon cielę,

Które kopnęło Anielę,

Co jest złośliwa jak mucha,

Która ugryzła pastucha,

Co drażni kota z podwórka,

Który podrapał Burka,

Który szczeka na cały dom,

Który zbudował Tom.

 

Brudas

Jan Brzechwa

Józio oświadczył: „Woda mi zbrzydła,

Dość już mam szczotki, wstręt mam do mydła!”

I odtąd przybrał wygląd straszydła.

Płakała matka i ojciec gryzł się:

„Ten Józio wszystkie soki z nas wyssie,

Od dwóch tygodni już się nie myje,

Czarne ma ręce, nogi i szyję,

Twarz ma od ucha brudną do ucha,

Czy kto takiego widział smolucha?

Poradźcie, ludzie, pomóżcie, ludzie,

Przecież nie można żyć w takim brudzie!”

Józio na prośby wszelkie był głuchy,

Lepił się z brudu jak lep na muchy,

Czego się dotknął, tam była plama,

Wołał: „Niech mama myje się sama,

Tato niech kąpie się nieustannie,

Stryjek i wujek niech siedzą w wannie,

Niech się szorują, a ja tymczasem

Będę brudasem! Chcę być brudasem!”

 

Piosenki

MARZEC

Wierzbowe kotki

Sł. Stefania Szuchowa

Muz. Antoni Szaliński

 

Bz…  bz…

Kto o tym powiedział pszczołom,

Że wierzba kwitnie nad rzeką?

Mieszkają przecież w swych domkach

W sadzie, za górą daleką.

 

A może mają telefon,

O którym nie wiedzą dzieci,

Bo każda trafia od razu

I prosto do baziek leci.

 

 

 

 

Wstawaj! To już wiosna

Sł Jacek Cygan, muz. Majka Jeżowska

 

Wiosna się budzi, zima zasypia,

Bo w domu czterech pór roku

Jedno jest łóżko, jedna poduszka

I jeden kubek do soku.

 

Gdy wiosna rześka zerwie się z łóżka

I słońce wplecie we włosy,

Zima swą głowę wtuli w poduszkę,

I zamknie zmęczone oczy.

 

Aaa… Wiosna, hejże ho!

Zielonym skrzydłem da ci w nos.

Wiosna, hejże ho!

Zapuka w serce: Czy jest tam ktoś?

 

Obudzi kotki na gałązkach,

Krokusy na tatrzańskich łąkach.

Sasanka mała gdzieś spod Krosna

Usłyszy: Wstawaj, wstawaj, to już…

Wiosna, hejże ho!

Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

Wiosna, hejże ho!

Wstawaj, wstawaj, to już wiosna!

 

 

Kurczątka

Autor nieznany

Melodia ludowa z Kieleckiego

 

Kurczątka, kurczątka

W stodole były.

Malutką dziureczką

Powychodziły.

 

Widziałeś chłopczyku?

Widziałem, panie.

Malutką dziureczką

Patrzyłem na nie.

 

Kurczątka, kurczątka…

 

Widziałaś dziewczynko?

Widziałam, panie.

Malutką dziureczką

Patrzyłam na nie.

Galeria

Kadra

Grupa II

mgr Teresa Gdowska Wychowawca
mgr Paulina Podmanicka Wychowawca
Pani Józefa Hladowczak Pomoc nauczyciela