Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

EMOCJE NASZYCH DZIECI

Złość i agresja u dzieci w wieku przedszkolnym Już u dzieci w wieku przedszkolnym coraz częściej możemy spotkać się z przejawami zachowań agresywnych. Z czego takie zachowania wynikają? Dlaczego dziecko w przypływie złości zachowuje się agresywnie? Temat jest warty zastanowienia, gdyż agresja wśród dzieci i młodzieży jest zjawiskiem narastającym, procesem,

Czytaj więcej >

Złote zasady głoskowania – Mamo, tato ćwicz ze mną

  GŁOSKOWANIE – to ćwiczenie słuchu fonematycznego (bardzo ważny etap w nauce czytania). Głoskowanie, to dzielenie wyrazu na głoski, czyli pojedyncze dźwięki, które dziecko SŁYSZY w wyrazie np. przeszkoda 3 sylaby  prze-szko-da 8 głosek  p-rz-e-sz-k-o-d-a 10 liter    p-r-z-e-s-z-k-o-d-a KROK 1 – ustalenie głoski na początku słowa – słowa z samogłoskami.

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Luty

  1. Zimowe zabawy
  2. Tak mija nam czas
  3. Czy jesteśmy sami w kosmosie?
  4. Urządzenia elektryczne

 

Dziecko:

  • słucha wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • rozpoznaje litery drukowane – małe i wielkie
  • poznaje literę g, p: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • poznaje nazwy dni tygodnia
  • porównuje liczebność zbiorów
  • rozwija integrację percepcyjno- motoryczną
  • klasyfikuje przedmioty pod względem jednej cechy lub kilku cech
  • rozpoznaje cyfry
  • rozwija sprawność manualną poprzez zabawy plastyczne i techniczne
  • czyta wyrazy o prostej budowie fonetycznej
  • rozwija poczucie rytmu w czasie zabaw rytmicznych
  • rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe
  • interesuje się przyrodą nieożywioną
  • rozwija umiejętności wokalne
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
  • ubiera się odpowiednio do warunków atmosferycznych
  • układa i rozwiązuje zagadki
  • nazywa pory dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór i noc
  • odpowiednio stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro i pojutrze
  • poznaje wybrane mierniki czasu
  • zwraca uwagę na kalendarze i ich rolę w określaniu dni tygodni i miesięcy
  • nazywa pory roku
  • wskazuje kontynenty na globusie
  • zna nazwy niektórych planet Układu Słonecznego

Wiersze

Luty

  1. Galica „Tydzień ma siedem dni”.

Tydzień ma siedem dni,
zna je mama, znasz je ty. Poniedziałek, wtorek, środa,

czwartek, piątek i sobota.
A w niedzielę razem z mamą powtórzymy znów to samo.

 

2. Koczanowska „Ufoludki

W piaskownicy za przedszkolem wylądował srebrny spodek,
a ze spodka już po chwili ufoludki wyskoczyły.
Małe, zwinne i zielone, mądre i zaciekawione.

Piosenki

Luty

„W zegarze mieszka czas”(sł. i muz. K. Gowik).

  1. Na ścianie wisi zegar, a w zegarze mieszka czas.
    A jak ten czas wygląda, tego nie wie nikt z nas.
    Czas wzywa nas do pracy, do przedszkola każe wstać. Pilnuje dnia i nocy, by się bawić i spać.

Ref.: Czas, czas, a co to jest? Czy to się je?

Czy to się tnie?
Czy to zabawka, czy jakiś zwierz? Powiedz mi, czy ty wiesz?
Cyk, cyk, bim-bam,
zegar wszystko powie nam.

  1. Ten czas to taki magik, czaruje cały świat.
    On sprawia, że co roku coraz więcej masz lat. A gdy są urodzinki, torcik czeka, goście też. To sprawił czas wesoły, bawić z tobą się chce!

Ref.: Czas, czas…

 

Ufoludki(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)

  1. Gdzieś na krańcach galaktyki, tam, gdzie gwiazdy wciąż mrugają, zamieszkują ufoludki,
    co na głowach czułki mają.

Są zielone tak jak żabki
i gumowe noszą stroje, kiedyś może nas odwiedzą, jednak tego się nie boję.

Ref.: Ufoludki, ufoludki
są przyjazne tak jak kotki,
a kto mówi, że są groźne,
ten rozsiewa zwykłe plotki. (bis)

  1. Podróżują w swych rakietach, przemierzając kosmos cały, chciałbym robić to co one, jednak jestem jeszcze mały.

Gdy dorosnę, jestem pewien, że odwiedzę ich planety, może nawet mnie zaproszą do środka swojej rakiety.

Ref.: Ufoludki, ufoludki…

Galeria

Kadra

Grupa V

mgr Marta Dedio Wychowawca
mgr Weronika Loster Wychowawca
Pani Bożena Pomoc nauczyciela