Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

EMOCJE NASZYCH DZIECI

Złość i agresja u dzieci w wieku przedszkolnym Już u dzieci w wieku przedszkolnym coraz częściej możemy spotkać się z przejawami zachowań agresywnych. Z czego takie zachowania wynikają? Dlaczego dziecko w przypływie złości zachowuje się agresywnie? Temat jest warty zastanowienia, gdyż agresja wśród dzieci i młodzieży jest zjawiskiem narastającym, procesem,

Czytaj więcej >

Złote zasady głoskowania – Mamo, tato ćwicz ze mną

  GŁOSKOWANIE – to ćwiczenie słuchu fonematycznego (bardzo ważny etap w nauce czytania). Głoskowanie, to dzielenie wyrazu na głoski, czyli pojedyncze dźwięki, które dziecko SŁYSZY w wyrazie np. przeszkoda 3 sylaby  prze-szko-da 8 głosek  p-rz-e-sz-k-o-d-a 10 liter    p-r-z-e-s-z-k-o-d-a KROK 1 – ustalenie głoski na początku słowa – słowa z samogłoskami.

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Styczeń

  1. W krainie baśni
  2. Zimowe potrzeby ptaków
  3. Rodzice rodziców

 

Dziecko:

  • organizuje w sali kącik książek
  • zwraca uwagę na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustrację
  • słucha wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • rozpoznaje litery drukowane – małe i wielkie
  • poznaje literę s: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • poznaje nazwy dni tygodnia
  • porównuje liczebność zbiorów
  • rozwija integrację percepcyjno- motoryczną
  • klasyfikuje przedmioty pod względem jednej cechy lub kilku cech
  • rozpoznaje cyfry
  • zna nazwy niektórych ptaków
  • rozpoznaje niektóre zwierzęta po śladach na śniegu
  • rozwija sprawność manualną
  • rozumie konieczność dokarmiania ptaków zimą
  • czyta wyrazy op prostej budowie fonetycznej
  • rozwija poczucie rytmu w czasie zabaw rytmicznych
  • rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe
  • interesuje się przyrodą nieożywioną
  • rozwija umiejętności wokalne
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych

Wiersze

Grudzień

„Słodki kucharz” M. Bartkowicz

Czy wiecie, o czym czasami marzę? Że, gdy dorosnę, będę kucharzem,
by wam, gdy wszyscy już dorośniecie, dawać najlepsze potrawy w świecie. Mógłbym serwować wam na śniadanie omlety z jajek niespodzianek.

Na obiad barszczyk na rodzynkach. Prawda, że już wam cieknie ślinka? Na drugie danie, bardzo zdrowy, kotlet z wafelków kakaowych,

zamiast ziemniaków – pączki z lukrem, obficie posypane cukrem,
sałatka z dropsów i lizaków,
a wszystko – dla poprawy smaku – polane sosem wyborowym, czekoladowo-orzechowym.

Zamiast kolacji po tym wszystkim krótka wizyta u dentysty.
Cóż, może lepiej w takim razie, żeby kto inny był kucharzem?

 


 

„Smutki” J. Kulmowa

Gdy dzień staje się już ciemny, króciutki,
przychodzą do mnie smutki. Mają wielkie oczy

pełne łez
i sierść miękką
jak puszysty, szary pies.

Lubią, żeby gładzić je pomalutku. szeptać:
Smutku,
dobry mój smutku!”
Czasami trzeba je wziąć
na ręce,
nie bronić się przed nimi, nie złościć. Wtedy już się nie smucą więcej. Układają się przy mnie do snu.
A nazajutrz
potulnie
rozpływają się w dniu
pełnym radości.

 


 

„Wigilia” J. Koczanowska

Już choinka pięknie przystrojona
i na sianku opłatek spoczywa,
mama głośno do stołu zaprasza,
bo już pierwsza gwiazdka zaświeciła.

Wszyscy sobie życzenia składają, najpiękniejsze, świąteczne i szczere,

babcia nawet łezkę uroniła,
bo jest miłość, radość i wzruszenie.

A gdy znikną ze stołu pierogi, kluski z makiem i zupa grzybowa, wtedy czas rozpakować prezenty i radośnie, wspólnie kolędować.

Piosenki

Styczeń

„Bajkowe marzenia”
(sł. i muz. K. Gowik).

 

  1. Są bajki i baśnie, cudowny świat,
    gdzie żyją krasnale i wróżki.
    I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
    to lubisz tak śnić do poduszki.
    Tam możesz być, kim tylko chcesz
    i spełnić swoje marzenia.
    Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.
  2. Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz, to w bajkach jest zawsze pogoda.
    I nawet gdy złego coś dzieje się,
    to zaraz ktoś uśmiech znów doda! Bajkowy świat, inny niż nasz, wszystko na dobre wciąż zmienia. Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram, powiedzmy swoje życzenia.

 

 

„Ptasi bar” ( sł. i muz. K. Gowik)

  1. Przyszła zima, otwieramy ptasi bar, ptasi bar, w którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar. Pan wróbelek jest kelnerem, woła głośno tak: Zaproszenie tutaj ma każdy ptak!

Ref.: Ptasi bar czynny jest cały dzień.
Można dostać tu śniadanko i obiadek też. Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak. Karmnik to jest ptasi bar, tak, tak!

  1. W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam, ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.
    Dwie sikorki już czekają na słoninki smak. Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref.: Ptasi bar…

 

„Wesoła babcia” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło).

  1. Moja babcia lubi śpiewać, moja babcia lubi grać, lubi czytać dobre książki, a w niedzielę dłużej spać.

Ref.: Bo nieprawda, że to babcie muszą ciągle w kuchni stać, smażyć placki, jajecznicę
i ubrania nasze prać.

  1. Moja babcia jest zadbana i ubiera modnie się, chodzi często do fryzjera i wspaniale trzyma się.

Ref.: Bo nieprawda…

III. A ja kocham swoją babcię i pomagam ciągle jej, chcę, by długo była młoda i by żyło się jej lżej.

Ref.: Bo nieprawda…

Galeria

Kadra

Grupa V

mgr Marta Dedio Wychowawca
mgr Weronika Loster Wychowawca
Pani Bożena Pomoc nauczyciela