Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

EMOCJE NASZYCH DZIECI

Złość i agresja u dzieci w wieku przedszkolnym Już u dzieci w wieku przedszkolnym coraz częściej możemy spotkać się z przejawami zachowań agresywnych. Z czego takie zachowania wynikają? Dlaczego dziecko w przypływie złości zachowuje się agresywnie? Temat jest warty zastanowienia, gdyż agresja wśród dzieci i młodzieży jest zjawiskiem narastającym, procesem,

Czytaj więcej >

Złote zasady głoskowania – Mamo, tato ćwicz ze mną

  GŁOSKOWANIE – to ćwiczenie słuchu fonematycznego (bardzo ważny etap w nauce czytania). Głoskowanie, to dzielenie wyrazu na głoski, czyli pojedyncze dźwięki, które dziecko SŁYSZY w wyrazie np. przeszkoda 3 sylaby  prze-szko-da 8 głosek  p-rz-e-sz-k-o-d-a 10 liter    p-r-z-e-s-z-k-o-d-a KROK 1 – ustalenie głoski na początku słowa – słowa z samogłoskami.

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Listopad

 

  1. Domy i domki
  2. Polska moja ojczyzna
  3. A deszcz pada i pada…
  4. Zdrowie naszym skarbem

 

Dziecko:

  • interpretuje muzykę ruchem
  • wykonuje prace plastyczne według podanej instrukcji
  • rozpoznaje poznane litery: a, e, o, m, i
  • rozpoznaje i nazywa poznane cyfry: 1, 2, 3, 4,
  • rozpoznaje trójkąt wśród innych figur
  • wymienia słowa zaczynające się na głoskę: a, e, o, m, i
  • określa pierwszą i ostatnią głoskę w nazwach obrazków
  • wypowiada się na temat opowiadania, wiersza
  • powtarza prezentowany rytm
  • rysuje, maluje, nakleja elementy
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia fizyczne
  • zna nazwę stolicy Polski, potrafi wskazać ją na mapie
  • zna symbole narodowe
  • rozpoznaje flagę polski wśród innych
  • przelicza elementy
  • prawidłowo posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • opisuje deszcz za pomocą określeń przymiotnikowych
  • odczytuje pogodę zapisaną w postaci umownych znaków
  • rozpoznaje prostokąt wśród innych figur
  • wyjaśnia na czym polega obieg wody w przyrodzie
  • rozumie potrzebę kontaktu z lekarzem w razie choroby
  • uczestniczy w zabawach badawczych
  • segreguje figury geometryczne według kształtu
  • tworzy zbiory i odejmuje na konkretach
  • zna dni tygodnia, nazwy miesięcy i pór roku

 

Piosenki

Listopad

  1. „Maluję wielki dom”

I. Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony. A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.
Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

II. Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami. Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

III. Za domem rośnie las, pośród drzew idzie jeż i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki. Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

Ref.:Serduszka biją…

 


  1. „Dola parasola”

 

I. Stał parasol koło ściany, przekrzywiony, zapłakany, chlip, chlip, chlap. (bis)
Nos drewniany wygiął w rurkę, a łzy wkoło ciekną ciurkiem, ciap, kap, ciap. (bis)

Ref.: Chlip, chlip, chlap, ciap, kap, ciap. (bis)

II. Wycieraczka rzekła: „Panie, kiedyż wreszcie pan przestanie?”, chlip, chlip, chlap. (bis)
„Gdy pan płakać chce nad sobą, to już na mnie, a nie obok”,
ciap, kap, ciap. (bis)

Ref.: Chlip chlip, chlap…

III.  „Dzisiaj słota, kapuśniaczek, nie dziwota, że popłaczę”, chlip, chlip, chlap. (bis) „Nosa wytrzeć też nie mogę, muszę płakać na podłogę”, ciap, kap, ciap. (bis)

Ref.: Chlip, chlip, chlap…

IV. „W każdą pluchę, zawieruchę

nie ma na mnie nitki suchej”, chlip, chlip, chlap. (bis)
„Potem w kącie stoję co dzień, chciałbym wyjść i przy pogodzie”, klap, klap, klap. (bis)


  1. „Kundelek Felek”

Ref.: Kundelek Felek ma nos jak kartofelek.
Ma uszy jak miotełki, pazurki jak widełki.
I takie wielkie, gorące serce Felek ma,
że wielką miłość wszystkim z niego da! (bis)

I. Kundelek Felek często się smuci,
że jego pani do domu nie wróci.
I bardzo tęskni, i wciąż pamięta,
bo takie właśnie są wszystkie zwierzęta.

Ref.: Kundelek Felek…

II. Kundelek Felek z radości szczeka
i piłkę goni, gdy ta mu ucieka.
A kiedy burza, deszcz pada z nieba, to Felka mocno tak przytulić trzeba!

Ref.: Kundelek Felek…

III. Kundelek Felek zły bywa czasem
i wtedy warczy jak traktor pod lasem! Więc szybko podaj mu psie pyszności, a wtedy miną mu pieskowe złości.

Ref.: Kundelek Felek…

IV. Choć nic nie mówią nasze zwierzaki, to chcą opieki i twojej uwagi.
Bo każde czuje swego człowieka, kocha i tęskni, i zawsze czeka.

 


  1. „Jesteśmy Polką i Polakiem”

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

 

I.  Ciuchcia na dworcu czeka

Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj

Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele

Na pewno w drodze spotka Nas

 

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

 

II. Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe

Gdzie góry i górale są

Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel

Obok Wawelu mieszkał smok

 

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

 

III. Teraz to już Warszawa to ważna sprawa

Bo tu stolica Polski jest

Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek

I wiele innych pięknych miejsc

 

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

 

IV.  Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach

Pierników kusi mocno nas

Podróż skończymy w Gdańsku

Skąd szarym morzem

Można wyruszyć dalej w świat

 

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

 

Jesteśmy Polką i Polakiem

Dziewczynką fajną i chłopakiem

Kochamy Polskę z całych sił,

Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

Galeria

Kadra

Grupa V

mgr Marta Dedio Wychowawca
mgr Weronika Loster Wychowawca
Pani Bożena Pomoc nauczyciela