Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

LUTY

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Muzyka wokół nas.
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
  4. Projekt Pieniądze.

 

Zamierzenia wychowawcze:

Dziecko:

  • odgrywa wybrane scenki dramowe;
  • maluje scenę z wymyślonej przez siebie bajki;
  • wyjaśnia znaczenie słów:scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz;
  • wymienia zasady zachowania obowiązującego w teatrze;
  • odszukuje ukryte pudełko, kierując się znakami na mapie;
  • wypowiada się na temat smoków, które są bohaterami w literaturze dziecięcej;
  • układa historyjkę obrazkową;
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
  • rozpoznaje obrazki i rekwizyty pochodzące z poszczególnych baśni, podaje ich tytuły, dostrzega nieprawdziwe fakty w treści utworu;
  • rozwiązuje zagadki;
  • wskazuje w książce okładkę, stronę tytułową i numer strony;
  • wyjaśnia znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta;
  • samodzielnie tworzy muzykę, gra akompaniament na instrumentach perkusyjnych;
  • wyjaśnia znaczenie nowych słów: filharmonia, sala koncertowa;
  • wymienia zasady obowiązujące podczas słuchania koncertu;
  • wypowiada się na temat Fryderyka Chopina, wyjaśnia słowo kompozytor;
  • wykonuje ilustracje do wysłuchanego fragmentu utworu muzyki klasycznej, porusza się zgodnie z charakterem muzyki;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne;
  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji podanej przez N.;
  • wyjaśnia znaczenie słów: nuta, klucz wiolinowy, gama;
  • poznaje znaczenie nowych pojęć, zna obiekty i zjawiska związane z kosmosem, wymienia nazwy(gwiazdy i planet) wchodzących w skład układu słonecznego.
  • W skupieniu słuch opowiadania;
  • formułuje dłuższe, poprawne wypowiedzi;
  • rozpoznaje piosenki po usłyszanej melodii;
  • wykonuje układ ruchowy do piosenki;
  • formułuje dłuższe wypowiedzi, poprawne pod względem gramatycznym;
  • wyobraża sobie wygląd ufoludka;
  • tworzy rodziny słów, wypowiada się na określony temat;
  • odszukuje polskie monety, wskazuje charakterystyczne znaki;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;
  • z uwagą słucha legendy;
  • poprawnie nazywa produkty, wymienia nazwy sklepów, w których można je kupić;
  • prezentuje nabyte wiadomości i umiejętności.

Wiersze

LUTY

 

„Ufoludki” –   J. Koczanowskiej

W piaskownicy za przedszkolem

wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone, mądre i zaciekawione,

wymierzyły i zbadały ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą na planetę Togo-Togo.

Został po nich pył magiczny, taki był mój sen kosmiczny

 

„W Toruniu żył Kopernik…” – R. Salach

W Toruniu żył Kopernik

i obserwował niebo.

Chciał poznać nowe gwiazdy,

chociaż nie wiedział,dlaczego.

W czarnym bezkresnym kosmosie

jego myśl jak sputnik świeci.

Nie śniło mu się wcale,

że człowiek tutaj doleci.

Oglądał złote słońce

i srebrny księżyc badał.

Często nocował nad Wisłą

o gwiazdach opowiadał.

On dowiódł, że nasza Ziemia

podąża wokół Słońca,

chociaż uczeni mężowie

nie chcieli mu wierzyć do końca.

Rozsławił Kopernik Polskę

na całym wspólnym świecie.

Dlatego wszyscy go znają

pytajcie, jeśli chcecie.

„Pieniążki” – I. Fabiszewskiej

Pieniążki kto ma,

ten zwiedza różne kraje,

a kto pieniążków nie ma,

ten z książek świat poznaje.

Pieniążki kto ma,

ten często coś kupuje,

a kto pieniążków nie ma,

ten pracy poszukuje.

Pieniążki kto ma,

ten w banku je lokuje

lub wkłada do skarbonki,

a potem je wyjmuje.

Pieniążki kto ma,

ten czasem smutny bywa,

bo przecież od pieniędzy

przyjaciół nie przybywa.

 

 

„Chopin” – R. Salach

Niedaleko Warszawy – miasteczko.

To miasteczko leży –nad rzeczką.

A rzeczka to mała – Utrata.

Kiedyś Frycek figle tu płatał.

Tak jak wy był chłopcem małym.

Tak jak wy uwielbiał zabawy.

Często nad rzeczką siedział

i myślami daleko wybiegał.

Słuchał wiatru i śpiewu fal,

łapał nutki płynące w dal.

Łapał nutki i składał

w mazurki, polonezy, nokturny, oberki.

Z nutek koncerty układał,

preludia, etiudy z nich składał.

Jego muzyka do dzisiaj śpiewa,

wsłuchaj się w szum drzewa.

Zagadka B. Szelągowskiej.

Żyją na Ziemi? Nie!

Gdzieś na Marsie!

Takie zielone i śmieszne ludki.

W kosmos latają na swoich spodkach, a nazywają się… (ufoludki)

Piosenki

LUTY

„Baśniowe postacie” – sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Znam legendy o powstaniu Krakowa

i stolicy Polski, Warszawie:

o szewczyk, o smoku i Wiśle,

o Syrence i Warsie i Sawie.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe,

tysiące legend, baśni i bajek.

Historii tyle, że trudno zliczyć,

chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

  1. Z książek znam te krasnoludki, królewny

i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,

Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,

Kota w butach i Piękną i Bestię.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe…

  1. Lubię czytać książki z mamą i tatą,

piękne wiersze, opowiadania,

z nich się uczę, historię poznaję,

więc zachęcam was też do czytania.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe…

 

„Mały muzyczny świat” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!

Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.

Marakasy robią miły szum, szum, szum.

Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,

a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.

Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.

To muzyka moich małych sześciu lat.

Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,

bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.

  1. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

Raz wesoła, raz smutnawa,

raz skacząca, a raz łzawa.

Ref.: Mamo, tato…

 

„Każdy chciałyby być odkrywcą” – sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę,

miasta, góry, morze.

Byłem także w innych krajach –

zwiedziłem Europę.

Ref. Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

  1. Znam też inne kontynenty:

Azję i Afrykę, a niedługo także zwiedzę

ogromną Amerykę.

Ref. Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

 

„Pieniądze” – sł. muz. K. Gowik

1.Kiedy kupić chcesz lodów gałek sześć, to pieniądze musisz mieć.

Gdy już lody zjesz i zabawkę chcesz, to pieniądze musisz mieć.

Basen, kino, fajna książka –wszędzie trzeba dać pieniążka.

Więc dorośli pracę mają i pieniądze tam dostają.

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe

monety, banknoty, stare i nowe,

mieszkają w portfelu i w bankomacie,

i ciągle ich mało mamie i tacie.

2 .A czy można mieć wszystko, co się chce, gdy pieniądze daje się?

Mama mówi: nie, tata mówi: nie.

To inaczej trochę jest…

Zdrowie, uśmiech, przyjaciele i całusów śmiesznych wiele.

Tego, co w serduszku czujesz, za pieniądze nie kupujesz!

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe …

 

Galeria

Kadra

Grupa IV 

mgr Danuta Kaczmarczyk Wychowawca
mgr Urszula Herok-Musialik Wychowawca
Pani Renata Źrebiec Pomoc nauczyciela