Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

Wrzesień

TO JESTEM JA

Osiągnięcia dziecka:

  • Rozpoznaje zapis swojego imienia.
  • Liczy prawidłowo w zakresie pięciu.
  • Wskazuje wymienione przez nauczyciela części ciała.
  • Nazywa części ciała.
  • Koloruje pola według dostrzeżonego rytmu (dwuelementowego).
  • Określa położenie przedmiotów względem własnej osoby.
  • Przelicza zdania w wypowiedzi.
  • Wskazuje i nazywa cechy rozpoznawane za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, słuchu, wzroku.
  • Przedstawia się, kolorując pola w zależności od swojej płci, koloru oczu, koloru włosów, rysując kropki zgodnie ze swoim wiekiem.
  • Wypowiada się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, pojazdów i zabawek.
  • Podaje swoje imię i nazwisko.
  • Rozpoznaje i nazywa emocje: złość, smutek, strach, radość.
  • Rozpoznaje i nazywa swój znaczek rozpoznawczy, odszukuje go w sali, szatni i łazience.
  • Wykonuje swój portret.
  • Rysuje swoją postać.
  • Rozróżnia wysokie dźwięki i niskie dźwięki.
  • Ilustruje ruchem piosenkę Wspomnienia z wakacji.
  • Rozpoznaje w piosenkach zwrotki i refren.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem równowagi.
  • Zna zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Podczas ćwiczeń przyjmuje prawidłową postawę ciała.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu.

MOJA GRUPA

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Stosuje słowo sylaba; dzieli nazwy obrazków na sylaby.
  • Rozpoznaje dźwięki dochodzące z otoczenia.
  • Wypowiada się na temat wakacji.
  • Syntezuje słowa podzielone na sylaby.
  • Kończy słowa, podając drugą sylabę z ich nazw.
  • Rysuje szlaczek po śladach.
  • Czyta z nauczycielem wyrazy znajdujące się pod obrazkiem (czytanie całościowe).
  • Wymienia cechy dobrego przyjaciela.
  • Rysuje linie pionowe (z góry na dół).
  • Określa położenie zabawek względem siebie (obok, nad, pod, między, przed, zza).
  • Wie, skąd pochodzi nazwa wrzesień.
  • Wymienia charakterystyczne cechy pogody we wrześniu.
  • Wymienia części garderoby, które należy założyć w słoneczne, w deszczowe i wietrzne dni września.
  • Porządkuje zabawki po zabawie.
  • Wymienia zasady porządkujące zachowanie dzieci w przedszkolu i ich przestrzega.
  • Pokazuje dane emocje za pomocą ruchu, gestu i mimiki.
  • Uczestniczy w scenkach dramowych przedstawiających różne trudne sytuacje, które mogą się zdarzyć w przedszkolu, na podwórku.
  • Nazywa kąciki znaj-dujące się w sali.
  • Wymienia obowiązki dyżurnego.
  • Opisuje charaktery-styczne cechy kolegów i koleżanek.
  • Wykonuje Order grzeczności techniką kolażu.
  • Dostrzega zmiany dynamiki utworu.
  • Maluje farbami postać ludzką.
  • Śpiewa piosenkę Krąg dziecięcych rąk.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, z elementem czworakowania, skoku i podskoku.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach na świeżym powietrzu (wybranie min, drzewa do cało-rocznej obserwacji).
  • Rozumie potrzebę dbania o prawidłową postawę ciała.
  • Rozpoznaje i nazywa taką wartość jak przyjaźń.

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Liczy zdania w wypowiedzi.
  • Określa liczbę sylab w podanych słowach.
  • Układa rymy do słów związanych z ruchem drogowym.
  • Czyta całościowo wyrazy: znaki, pasy, zebra.
  • Łączy pierwsze sylaby z nazw obrazków; rysuje to, czego nazwa powstała.
  • Rozpoznaje i nazywa koło.
  • Segreguje koła we-dług wielkości.
  • Wie, jak należy się poruszać na przejściu dla pieszych z sygnalizacją świetlną i gdy jej nie ma.
  • Wymienia nazwy samochodów specjalistycznych.
  • Rozpoznaje numery do poszczególnych służb (999, 998, 997, oraz 112).
  • Rozróżnia i nazywa wybrane znaki drogowe.
  • Wie, co powinien mieć rowerzysta, żeby bezpiecznie jeździć na rowerze.
  • Podaje swój adres.
  • Wie, na czym polega praca policjanta.
  • Śpiewa piosenkę Każdy chciałby być kierowcą.
  • Przedstawia ruch uliczny w pracy plastycznej (malowanie farbami).
  • Wykonuje pracę przestrzenną Samochód przyszłości z różnych materia-łów.
  • Porusza się rytmicznie przy piosence.
  • Rozróżnia tempo wolne i tempo szybkie.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, mięśni grzbietu, bieżnych, z elementem równowagi.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z obręczami.
  • Uczestniczy w zabawach zręcznościowych na świeżym powietrzu.
  • Nie wyśmiewa się z innych, nie chwali się bogactwem.

IDZIE JESIEŃ…PRZEZ LAS, PARK.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Liczy słowa w zdaniach.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa iglaste.
  • Nazywa wybrane grzyby – jadalne i trujące.
  • Wymienia cechy nowej pory roku – jesieni.
  • Obserwuje rośliny, zwierzęta w ich naturalnym otoczeniu (park, las).
  • Rozpoznaje wybrane drzewa po owocach, liściach i je nazywa.
  • Liczy w zakresie sześciu.
  • Wie, jak należy się zachować na wyciecz-ce w środowisku przyrodniczym.
  • Zna swój adres za-mieszkania.
  • Wykonuje kasztanowe ludziki z tworzywa przyrodniczego.
  • Śpiewa piosenkę Niteczka do niteczki.
  • Wykonuje pracę plastyczną Scena z lasu jesienią.
  • Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem równowagi.
  • Uczestniczy w zabawach z piłką na świeżym powietrzu.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych z obręczami.
  • Przejawia empatię.

Wiersze

Piosenki

Wrzesień

Wspomnienia z wakacji

I. Choć wakacje się skończyły,

chociaż minął wolny czas,

mamy tyle wspomnień,

tyle pięknych zdjęć

z wczasów i wyjazdów,

ze słonecznych miejsc.

Ref.: Gdzie góry wysokie,

Jezior srebrnych blask,

Gdzie morze błękitne,

piasek złotych plaż.

Jest tyle pięknych miejsc,

warto zwiedzić je

i wrócić kiedyś tam,

za rok czy za lat pięć.

II. Warto zwiedzić całą Polskę

od Bałtyku aż do Tatr.

Poznać inne kraje,

lecz pamiętać też –

tam, gdzie babcia, dziadek

jest przecudna wieś.

Ref.: Gdzie góry …

Krąg dziecięcych rąk

I.Jak dobrze mieć przyjaciół w krąg,

tak dużo innych, dziecięcych rąk

przyjaciół, co uśmiechnięci są,

tak dużo, tak dużo rąk…

Ref.: Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć

i codziennie wesoło bawić się,

szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,

bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.

II. Samemu być to bardzo źle,

smutno i z łezką, więc nie, nie, nie!

Muzyka, śmiech i serca w krąg.

tak dużo, tak dużo rąk…

Ref.: Bo tak dobrze…

III. Czy jesteś tu, czy jesteś tam,

mając przyjaciół, nie jesteś sam.

Oni tu obok, tak blisko są,

tak dużo, tak dużo rąk…

Ref.: Bo tak dobrze…

Każdy chciałby być kierowcą

I. Tyle samochodów jeździ po ulicach,

a każdy kierowca świetnie zna przepisy.

My zasady ruchu też już dobrze znamy,

bo jako piesi po drogach się poruszamy.

Ref.: Wiemy, że światło czerwone znaczy stop,

zielone zaś – możesz iść!

Znaki drogowe trzeba znać,

by bezpiecznym być!

II. Gdy już będę duży, kierowcą zostanę

i przepisy ruchu poznam doskonale.

Będę miał samochód, no i prawo jazdy,

jak mama, tata, i ciocia, wujek i dziadek.

Ref.: Wiemy, że światło…

Galeria

Kadra

Grupa IV to 21 wspaniałych i wesołych dzieci w wieku od 5 do 6 lat. Od 4 lat grupa nazywa się Uszatki. Nasza sala znajduje się na I piętrze po lewej stronie. Sala jest słoneczna i kolorowa. Dzieci z tej grupy są bardzo aktywne i chętnie biorą udział w zajęciach dodatkowych takich jak: angielski, bo uważają się za małych poliglotów; gimnastyce korekcyjnej, bo lubią fikać koziołki i mieć proste plecy. Niektórzy biorą udział w zajęciach z religii.

mgr Marta Dedio Wychowawca
mgr Dorota Krawczyk Wychowawca
Bożena Turewicz Pomoc nauczyciela