Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

WRZESIEŃ

  1. I znowu w przedszkolu
  2. To jestem ja
  3. Projekt Drzewo
  4. Coraz bliżej jesień

Osiągnięcia dziecka:

  • bierze udział w zabawie;
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją;
  • uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści;
  • uważnie słucha piosenki i naśladuje ruchy nauczyciela;
  • stosuje ustalone zasady podczas zabawy;
  • bezpiecznie korzysta ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym;
  • zgodnie bawi się z kolegami;
  • uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na temat jego treści;
  • śpiewa piosenkę i demonstruje ją ruchem;
  • potrafi taktować na cztery;
  • podskakuje tyle razy ile klaśnięć usłyszy;
  • wzbogaca słownictwo;
  • bez użycia słów prezentuje to, co znajduje się na zdjęciu,
  • tworzy własne konstrukcje;
  • przedstawia się;
  • wskazuje kolegę/koleżankę o której mówił nauczyciel;
  • rysuje ulubioną zabawkę i opowiada o niej;
  • reaguje na przerwę w muzyce;
  • maluje na temat: Na wakacjach;
  • odgaduje, jaką zabawkę nauczyciel schował pod chustą;
  • dzieli nazwy zabawek na sylaby, łącząc to z klaskaniem;
  • wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
  • odwzorowuje z patyczków wzory;
  • słucha nagrania przedstawiającego odgłosy pochodzące z lasu;
  • rozpoznaje źródła dźwięków;
  • wypowiada się na temat wartości lasu;
  • opowiada o pochodzeniu papieru;
  • słucha muzyki poważnej i ilustruje ruchem jej nastrój;
  • wydziera kształt z gazety;
  • określa położenie przedmiotów w przestrzeni, używając nazw kierunków prawo/lewo;
  • wymienia przedmioty wykonane z drewna;
  • nazywa swoje emocje i uczucia;
  • przelicza szyszki;
  • posługuje się liczebnikami porządkowymi;
  • liczy i określa, kto ma więcej szyszek;
  • układa przedmioty według długości;
  • rzuca do celu;
  • rysuje patykiem szlaczki;
  • ogląda ilustracje przedstawiające żubry, a także krótki film edukacyjny;
  • zapoznaje się z ciekawostkami na temat żubrów;
  • opisuje wygląd żubra;
  • tworzy portret Pompika;
  • segreguje odpady;
  • dba o czystość w swoim otoczeniu;
  • ogląda ilustracje przedstawiające prace stolarza;
  • opowiada czym zajmuje się stolarz;
  • zapoznaje się z różnymi narzędziami, jakich używa stolarz;
  • dokonuje klasyfikacji;
  • przybija gwoździe, doskonali małą motorykę;
  • śpiewa piosenki;
  • układa proste zadania na dodawanie i odejmowanie;
  • buduje wieżę z klocków;
  • porównuje wysokości wież;
  • wita się wymienioną przez nauczyciela częścią ciała;
  • wymienia oznaki jesieni;
  • nazywa wybrane drzewa i ich owoce;
  • obserwuje rośliny i zwierzęta w ich naturalnym środowisku;
  • obserwuje zachowanie roztworu pod wpływem ruchu;
  • odtwarza ułożony szereg.

 

 

 

 

Wiersze

Czerwiec

 

 Kraina zabawek B. Szelągowskiej

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.

 


 

 Wakacje A. Widzowskiej

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 


 

 Kłótliwe drzewa B. Szelągowskiej

Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura!
Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.
Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!
– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!
Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.
Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.
Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!

 


 

 

Piosenki

Czerwiec

 

Piłka (sł. i muz. B. Forma)

1. Hopla, hop, hopla, hop,
mała piłka skacze,
hopla, hop, hopla, hop,
chętnie dziś poskaczę.
Ref: W górę, w dół,
w przód i w bok
skacze sobie piłka
hopla, hop.

 

2. Turlu, tur, turla się
z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
w trawie się schowała.
Ref: W górę…

3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc,
bardzo to lubimy.
Ref: W górę…

 


 

Wakacje (sł. i muz. B. Forma)

1. Fale, morskie fale
i piasek na plaży,
o letniej zabawie
każdy przecież marzy.
Ref.: Lato, lato, lato
dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem
miło spędzasz czas.

2. Góry, nasze góry
i pachnące lasy,
plecak zabieramy,
jedziemy na wczasy.
Ref.: Lato, lato…

3. Rzeki i jeziora
już na nas czekają,
wiosła i kajaki
na spływ zapraszają.
Ref.: Lato, lato…

 


 

Wakacyjna wyliczanka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)

1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?
Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?
Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 


 

 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

mgr Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
mgr Martyna Żurek Wychowawca
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela