Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Wszystkie żabki myją łapki!

Drodzy rodzice! Wokół tyle się dzieje, że łatwo zapomnieć o myciu rąk. Dlatego postarajmy się –razem, aby mycie rąk dla dzieci stało się rutynowym nawykiem.  Prosimy również o trening w domu takich czynności jak odkręcanie/zakręcanie kranu, spuszczanie wody w toalecie, używanie papieru toaletowego i mycie rąk.  

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Maj

 

  1. Moja miejscowość, mój region
  2. Moja ojczyzna
  3. Łąka w maju
  4. Święto rodziców

 

Osiągnięcia dziecka: 

  • wie, jakie obiekty znajdują się w najbliższej okolicy,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • zapoznanie z polską muzyką klasyczną,
  • wie, kim był Fryderyk Chopin,
  • tworzy kompozycje z gazet, kolorowego papieru i innych materiałów plastycznych,
  • używa zwrotów grzecznościowych w odpowiednich sytuacjach,
  • bierze udział w zabawach dramowych,
  • śpiewa refren piosenki,
  • wymienia cztery żywioły,
  • obrysowuje figury geometryczne,
  • numeruje – liczy z zastosowaniem liczebników porządkowych,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe,
  • poznaje otoczenie za pomocą zmysłu dotyku,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • prawidłowo układa artykulatory przy głosce d, h, z, t
  • mówi o symbolach swojej miejscowości (lub gminy),
  • rozmawia o miejscach charakterystycznych dla danego regionu,
  • wykonuje wzory grafomotoryczne,
  • uczestniczy w grach/zabawach zespołowych,
  • wie, jak wyglądają polska flaga i polskie godło, wie, że jest Polakiem,
  • sprawnie rysuje flagę po śladzie,
  • poznaje dwa gatunki motyli i zapamiętuje ich nazwy (cytrynek, paź królowej),
  • śpiewa piosenkę Motylek,
  • opowiada o sposobach spędzania wolnego czasu w różnych miejscach,
  •  zna znaczenie niektórych oznaczeń na mapie,
  • słucha uważnie wiersza o Syrence warszawskiej,
  • koloruje rysunek Syrenki warszawskiej, koloruje herb Warszawy,
  • rozpoznaje flagę Polski,
  • podaje swoje imię i nazwisko, podaje swój adres zamieszkania,
  • potrafi wymienić przynajmniej dwóch mieszkańców łąki,
  • maluje palcami i dłońmi,
  • śpiewa refren piosenki Mała biedroneczka,
  • wykonuje ćwiczenia oddechowe,
  • nazywa wybrane kwiaty rosnące na łące,
  • liczy elementy, zaznacza liczbę elementów za pomocą kropek,
  • rysuje po śladzie i wykleja kwiaty bibułą,
  • wypycha i przykleja elementy obrazka, dorysowuje roślinne elementy łąki,
  •  dekoruje ramkę fotografii kociej rodziny,
  • wykonuje ramkę na fotografię swojej rodziny,
  • opisuje emocje, jakie przeżywa w swojej rodzinie,
  • śpiewa piosenki i rozmawia na ich temat,
  • opisuje przedmioty z użyciem słów mały/duży,
  • bierze udział w ćwiczeniach  słuchowych i muzycznych,
  • dostrzega podobieństwa wśród roślin i zwierząt,
  • nazywa i liczy członków swojej rodziny,
  •  liczy w zakresie 4 (5),
  • wymienia zawody swoich rodziców,
  • wykonuje laurkę dla mamy i taty,
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • układa puzzle,
  • wie, jak ważna dla niego jest miłość mamy i taty,

 

Wiersze

Maj

 

 Moja miejscowość B. Szelągowskiej

Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże, inne małe.
Ten jest żółty, tamten szary,
a te obok – całkiem białe.
Mkną ulicą samochody;
wszędzie pełno zakamarków.
By odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!
Na wsi domów jest niewiele;
spokój zwykle tam panuje.
Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.
Czasem piesek przerwie ciszę,
kiedy biega po ogrodzie.
Kogut pieje, krowa muczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

 


 

 Nasze podwórko L. J. Kerna

Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy,
bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi
pan deszcz
z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka,
na którym się co dzień bawimy,

widać wieże kopalni
lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach,
w Toruniu,
w Łomży,
czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko,
to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest
to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu,
i stadion,
i lotnisko,
i jakiś stary zamek,
i lasy na pagórkach,
i Wisła, która płynie
środkiem Naszego Podwórka.

 


 

 Legenda o warszawskiej Syrence Z. Dmitrocy

Piękna Syrenka,
Co w morzu żyła,
Raz do Warszawy
Wisłą przybyła.
Zauważyli
Ją tam rybacy,
Gdy przeszkadzała
Im w ciężkiej pracy.
Rybacy dla niej
Życzliwi byli,
Bo się jej pięknym
Śpiewem wzruszyli.
Ale zły kupiec
Złapał ją w wodzie

I potem trzymał
W ciasnej zagrodzie.
Z żalu i smutku
Zaczęła płakać,
Na pomoc przyszedł
Jej syn rybaka.
Syrenka za to
Podziękowała
I bronić miasta
Przyobiecała.
Od tamtej pory
I dniem, i nocą
Służy Warszawie
Swoją pomocą.

 


 

Moja Ojczyzna B. Szelągowskiej

Spoglądam na flagę,
jak dumnie powiewa.
„Kocham Cię, Ojczyzno”
serce moje śpiewa.
Ho, ho, ho, he, he, he!
Dla Ojczyzny śpiewać chcę.
Kocham wioski, miasta,
kocham lasy, góry!
I Morze Bałtyckie,
i jeszcze Mazury…
Ho, ho, ho, he, he, he!
Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

Kocham hymn, nasz język
i Orła Białego.
„Kocham Cię, Ojczyzno!”
– płynie z serca mego.
Ho, ho, ho, he, he, he!
Dla Ojczyzny śpiewać chcę.
A za kilka lat,
kiedy będę duży,
chciałbym całym sercem
Tobie, Polsko, służyć!
Ho, ho, ho, he, he, he!
Dla Ojczyzny śpiewać chcę.

 


 

 Majowa łąka B. Szelągowskiej

Majowa łąka,
pachnąca łąka;
Tu widać myszkę,
słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

Pająk zaplata
pośród traw sieci,
a mała pszczółka
do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

Ważka spogląda
na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec
wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

Bąk bzyczy głośno,
trzmiela szukając.
A wokół brzozy

wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

Na małym krzaczku
przysiadła mucha.
Z wielką uwagą
motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

I konik polny
też nie próżnuje,
małej biedronce
kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

Tyle się dzieje
ciągle na łące!
Aż z ciekawością
zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy
to majowe dni!

 


 

Tęczowa łąka B. Szelągowskiej

Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.

Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.

Pszczółka bawi się w kolory –
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.

A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!

 


 

 Moja rodzina B. Szelągowskiej

Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.

 


 

Jesteśmy razem! B. Szelągowskiej

Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.

Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo?
RODZINA!

 


 

 

Piosenki

Maj

 

Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma)

1. Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.

Ref.: Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.

2. Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.

Ref.: Dobre wychowanie…

 

3. A kiedy z kolegami
wesoło spędzasz czas,
to możesz do zabawy
też zaprosić nas.

Ref.: Dobre wychowanie…

 


 

Motylek (sł. i muz. B. Forma)

1. Motylek, motylek fruwa nad łąką,
przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.

Ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra:
tralalalala, tralalala.

 

2. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,
do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

 

3. Motylek, motylek na listku siada,
kołysze się, bo to świetna zabawa.

Ref.: Wietrzyk wesołą…

 


 

Mała biedroneczka(sł. i muz. K. Bożek-Gowik)

1. Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

Ref.: Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.

2. Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…

3. Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Ref.: Biedroneczko, leć…

 


 

Mama i tato (sł. i muz. B. Forma)

1. Wyruszamy z mamą
na wielką wyprawę,
będzie czasu wiele
na wspólną zabawę.
Ref: Razem z rodzicami
chcę poznawać świat
i nie ważne wcale,
że mam mało lat.

2. Na wycieczkę tato
zabierze mnie dzisiaj.
Jedzie z nami mama
i siostra Marysia.
Ref: Razem z rodzicami….

3. Czuję się bezpiecznie
zawsze z rodzicami,
jeśli chcesz, zapraszam,
zostań dzisiaj z nami.
Ref: Razem z rodzicami…

 


 

 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
Mgr Gibek Anna Wychowawca
Ukończyłam 5 letnie studia z tytułem magistra na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Na kierunku pedagogika specjalna ukończyłam specjalizacje: oligofrenopedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna.

Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i satysfakcje. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie indywidualne podejście, dostosowanie metod, form i środków na miarę możliwości dziecka. Dzieci, z którymi do tej pory pracowałam w żłobku bądź opiekowałam się prywatnie jako niania uwielbiały spędzać ze mną czas. Ciągle poszerzam swoją wiedzę w zakresie zainteresowań oraz poszukuje nowych rozwiązań i możliwości w pracy z dziećmi. Nie są mi obce nowe technologie oraz innowacyjne metody, terapie, które wykorzystuje w pracy.

Prywatnie uwielbiam wszystko co kreatywne: rysować na papierze bądź digitalnie, tańczyć, grać w gry planszowe.
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela