Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Wszystkie żabki myją łapki!

Drodzy rodzice! Wokół tyle się dzieje, że łatwo zapomnieć o myciu rąk. Dlatego postarajmy się –razem, aby mycie rąk dla dzieci stało się rutynowym nawykiem.  Prosimy również o trening w domu takich czynności jak odkręcanie/zakręcanie kranu, spuszczanie wody w toalecie, używanie papieru toaletowego i mycie rąk.  

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Luty

 

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  2. Muzyka wokół nas
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  4. Projekt Budowle

 

Osiągnięcia dziecka:

  • słucha z uwagą czytanego tekstu, utworów muzycznych,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania, dotyczące wiersza,
  • wypowiada się na temat wysłuchanego utworu literackiego,
  • rysuje wzory po śladzie,
  • używa określeń: cicho, głośno, wesoło, smutno, szybko, wolno, w odniesieniu do muzyki,
  • rysuje wybranego bohatera baśni,
  • rysuje drogę w labiryncie,
  • liczy w zakresie czterech (pięciu),
  • wskazuje różnice między obrazkami,
  • kontynuuje proste rytmy,
  • poznaje baśń Czerwony Kapturek,
  • wykonuje pracę plastyczną z wyprawki,
  • oddziela drobne elementy od większych,
  • kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy,
  • aktywnie słucha muzyki,
  • rozpoznaje dźwięki i określa ich źródła,
  • śpiewa piosenkę,
  •  gra na bębenku,
  • wskazuje na obrazku źródło dźwięku znane z natury, naśladuje dźwięki natury na instrumencie,
  • naśladuje dźwięki dochodzące z otoczenia,  dźwięki instrumentów,
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, bierze udział w zabawach muzycznych,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty,
  • rozpoznaje trąbkę i naśladuje dźwięki, jakie ona wydaje,
  • układa trąbkę z naciętych części, układa trąbkę z figur geometrycznych,
  • naśladuje grę na instrumentach i odgłosy zwierząt,

 

 

Wiersze

Luty

Różne minki (Agnieszka Kornacka, Rymowana gimnastyka dla smyka)

Nosy pokazujemy,
usta pokazujemy.
Pokazujemy łokcie
i swych rąk paznokcie.
W ręce sobie klaszczemy,
a nogami tupiemy
i skaczemy: hopsasa!
W głos śpiewając: tralala.
Cieszymy się: ha! ha!
A boimy się: aaa!
I dziwimy się: oo? oo?
Idziemy na paluszkach,
kołyszemy maluszka
i nucimy jemu tak:
luli, li, laj, aaa.
Na zakończenie N. prosi:
Przygotujcie się! Jeszcze raz, trochę szybciej!
Nosy, usta, łokcie, paznokcie…

 


 

Lustra (Agnieszka Kornacka, Rymowana gimnastyka dla smyka)

Dobieramy się parami,
witamy się oklaskami.
Pocieramy się noskami
i stykamy się łokciami.
Chwytamy ręce kolegi,
trenujemy razem biegi.
A teraz wszyscy kucamy
i swoje ręce puszczamy.
A na podłodze parami
stopami się spotykamy
i za ręce się chwytamy.
Delikatnie się bujamy.
Teraz wstajemy parami,
jesteśmy swymi lustrami,
jeden z nas ruch pokazuje,
a drugi go naśladuje.

 


 

Krasnoludki są na świecie M. Konopnickiej 

Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie.
Naród wielce osobliwy.
Drobny – niby ziarnka w bani:
Jeśli które z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.
W górach, w jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze
Siedzą sobie Krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.
Pod kominkiem czy pod progiem –
Wszędzie ich napotkać można:
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna…
Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom spląta długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie…
Istne cuda! Istne dziwy!
Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani,
Krasnoludki są na świecie!
Spytajcie się tylko niani.

 


 

Dzwonek i dzwon B. Szelągowskiej

Dzwoni dzwonek: dzyń, dzyń, dzyń!
Płyń, muzyko, płyń, płyń, płyń!
I choć to jest dzwonek mały,
dźwięk wydaje doskonały.
Ktoś na wieży bije w dzwon:
bim-bam-bom, bim-bam-bom.
Chociaż go nie widać wcale,
za to słychać doskonale!
Grają dzwonki w jeden ton:
dzyń, dzyń, dzyń! Bim-bam-bom!
I ten mały, i ten duży,
oba lubią ludziom służyć!

 


 

Muzyczne urodziny B. Szelągowskiej 

Dzisiaj wielki dzień w przedszkolu –
urodziny pajacyka!
Dziś zabawki bawią się
i wesoło gra muzyka.

Zając spojrzał uważnie
na pianino w głębi sali.
„Patrzcie! Gra już!” A tuż obok
lis w bębenek zaczął walić.
Miś na złotej trąbce zagrał,
a tygrysek na skrzypeczkach.

Robot fiknął w takt fikołka!
„Zaraz wszystkim coś pokażę!”
Napiął struny i po chwili
zaczął brzdąkać na gitarze.

Lalka tańczy, gra na flecie,
aż jej fruwa sukieneczka!
Lalki, misio, lis, tygrysek…
Każdy gra na instrumencie.
Pajac zdmuchnął właśnie świeczki!
To dla niego to przyjęcie!

 


 

 

Piosenki

Luty

Baśnie (sł. i muz. B. Forma)

1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.

2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.

3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.

 


 

Na bębenku (sł. i muz. B. Forma)

Mam bębenek, ram-tam-tam,
przez dzień cały na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach.
Mam bębenek, ram-tam-tam,
i z kolegą na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach.
Mam bębenek, ram-tam-tam,
dla mamusi na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach

 


 

 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
Mgr Gibek Anna Wychowawca
Ukończyłam 5 letnie studia z tytułem magistra na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Na kierunku pedagogika specjalna ukończyłam specjalizacje: oligofrenopedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna.

Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i satysfakcje. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie indywidualne podejście, dostosowanie metod, form i środków na miarę możliwości dziecka. Dzieci, z którymi do tej pory pracowałam w żłobku bądź opiekowałam się prywatnie jako niania uwielbiały spędzać ze mną czas. Ciągle poszerzam swoją wiedzę w zakresie zainteresowań oraz poszukuje nowych rozwiązań i możliwości w pracy z dziećmi. Nie są mi obce nowe technologie oraz innowacyjne metody, terapie, które wykorzystuje w pracy.

Prywatnie uwielbiam wszystko co kreatywne: rysować na papierze bądź digitalnie, tańczyć, grać w gry planszowe.
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela