Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

Wrzesień

 

„TO JESTEM JA”

Cele:

  • Rozwijanie słownictwa czynnego
  • Zapoznanie z kolegami i nauczycielem
  • Rozwijanie koncentracji uwagi 
  • Budowanie relacji w grupie 
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie
  • Rozwijanie umiejętności przedstawiania się
  • Kształtowanie poczucia rytmu 
  • Rozwijanie inwencji ruchowej
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał
  • Rozwijanie spostrzegawczości
  • Rozwijanie wypowiedzi słownych
  • Zachęcanie do twórczych działań muzycznych
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Kształtowanie świadomości bezpiecznego zachowania się podczas zabawy
  • Kształtowanie znajomości własnego ciała i akceptowanie samego siebie
  • Dostrzeganie wspólnych cech przedmiotów
  • Budowanie pozytywnych relacji w grupie
  • Rozwijanie zdolności manualnych
  • Dostrzeganie rytmów
  • Nabywanie umiejętności ustawiania się w kole i poruszania się po jego obwodzie
  • Poznawanie techniki plastycznej kolażu
  • Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • Rozwijanie zdolności manualnych
  • Integrowanie dzieci w grupie rówieśniczej 
  • Rozwijanie mowy
  • Kształtowanie umiejętności skupiania uwagi

Osiągnięcia dziecka:

  • Podejmuje próbę przedstawienia się
  • Uważnie słucha opowiadania
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • Potrafi współdziałać z kolegami
  • Uczestniczy w zabawie ilustrującej piosenkę
  • Uczestniczy w zabawach z elementem rzutu 
  • Wymienia podstawowe zasady zachowania się na placu zabaw i w Sali przedszkolnej
  • Zapamiętuje polecenia nauczyciela  
  • Wymyśla zabawy dla siebie i innych
  • Poznaje i nazywa części swojego ciała
  • Wskazuje przedmioty mające jedną wspólną cechę 
  • Rysuje pastelami olejnymi
  • Dostrzega proste rymy i je kontynuuje
  • Wykonuje prace plastyczną techniką kolażu
  • Układa puzzle (samodzielnie lub z pomocą innych 
  • Lepi proste kształty z plasteliny
  • Bawi się w zabawy ruchowe 

„MOJA GRUPA”

Cele:

  • Rozwijanie słownictwa czynnego
  • Rozpoznawanie i nazywanie części garderoby
  • Rozwijanie koncentracji uwagi
  • Wzbogacanie słownictwa czynnego
  • Rozwijanie aktywności twórczej i spostrzegawczości
  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy 
  • Poznawanie imion dzieci z grupy
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Nauka tworzenia koła
  • Porównywanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przynależność
  • Kształtowanie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Kształtowanie bezpiecznych zachowań w ogrodzie przedszkolnym
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej 
  • Rozwijanie sprawności manualnej
  • Utrwalanie poczucia przynależności do grupy
  • Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej
  • Umożliwienie kontaktu ze znakami i symbolami
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania z kolegami z grupy
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • Poznawanie tradycyjnych zabaw

Osiągnięcia dziecka:

  • Nazywa części garderoby
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu
  • Określa w co jest ubrany
  • Odpowiednio dobiera części garderoby
  • Czuje się bezpiecznie w grupie 
  • Wymienia imiona kolejnych dzieci z grupy
  • Śpiewa refren piosenki
  • Ustawia się w kole z innymi dziećmi
  • Segreguje przedmioty ze względu na przynależność do grupy zabawek
  • Stosuje określenia; pod, nad, za, obok
  • Liczy do 4 i odlicza o jeden element mniej
  • Bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym
  • Rozpoznaje i wskazuje kierunek dochodzącego do niego dźwięku
  • Koloruje rysunek 
  • Stosuje się do wspólnie ustalonych zasad grupowych
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych w Sali i na świeżym powietrzu
  • Rozpoznaje swój znaczek rozpoznawczy
  • Bawi się z innymi w różnych sytuacjach (aranżowanych przez nauczyciela i swobodnych)
  • Określa chronologię wydarzeń na podstawie dwóch obrazków (co było wcześniej, co było później)
  • Uczestniczy w zabawach popularnych (Różyczka, Sroczka)

„MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA”

Cele:

  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze 
  • Rozwijanie koncentracji uwagi 
  • Zaznajomienie z numerem alarmowym 112
  • Wzbogacanie słownictwa czynnego 
  • Wdrażanie do bezpiecznych zachowań
  • Utrwalenie znajomości numeru alarmowego 112
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Zachęcanie do zabaw w ogrodzie
  • Kształtowanie umiejętności stosowania się do uzgodnionych reguł gry 
  • Rozumienie znaczenia znaków drogowych w ruchu drogowym 
  • Kształtowanie orientacji w przestrzeni
  • Wdrażanie do zgodnej zabawy w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • Poznawanie bezpiecznych sposobów przejścia przez jezdnię
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych
  • Wzbogacanie słownictwa
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • Rozwijanie spostrzegawczości 
  • Pogłębianie wiedzy na temat różnych pojazdów
  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Poznawanie pracy policjanta

Osiągnięcia dziecka:

  • Wie jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu
  • Rozpoznaje numer alarmowy 112
  • Wymienia nazwy różnorodnych pojazdów
  • Wypowiada się na temat bezpiecznych zachowań
  • Potrafi poinformować służby ratownicze o wypadku
  • Wyklaskuje rytm piosenki
  • Bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym 
  • Przestrzega reguł podczas gry
  • Rozpoznaje wybrane znaki drogowe
  • Stosuje określenia; do przodu, do tyłu, w bok, w górę, dół
  • Zgodnie bawi się w ogrodzie przedszkolnym
  • Wie jak bezpiecznie przejść przez ulicę 
  • śpiewa znaną piosenkę
  • rozumie dwojakie znaczenie słowa zebra
  • odciska ręce w farbie, dba o estetykę pracy
  • łączy symbol z daną czynnością
  • wypowiada się na temat różnych środków lokomocji
  • rozwiązuje quiz
  • wie, co robi policjant

„IDZIE JESIEŃ… PRZEZ LAS, PARK”

Cele:

  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni
  • rozwijanie pamięci
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • wzbogacanie słownictwa czynnego
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • słuchanie i rozumienie tekstu piosenki
  • rozwijanie koncentracji uwagi 
  • układanie ciągów przedmiotów (roślin w szeregi rytmiczne
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczby elementów
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wielkość
  • poszerzenie doświadczeń plastycznych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
  • budzenie zainteresowania przyrodą
  • rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad w grze
  • rozwijanie zdolności manualnych
  • kształtowanie inwencji twórczej 
  • rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • integrowanie grupy rówieśniczej 

Osiągnięcia dziecka:

  • Nazywa wybrane dary jesieni
  • Recytuje wiersz
  • Segreguje przedmioty według określonej cechy
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • Współtworzy kącik przyrodniczy w grupie
  • Podaje wymienione w tekście elementy
  • Skupia uwagę na wykonywanej czynności
  • Dostrzega rytmy i je kontynuuje
  • Recytuje wiersz
  • Liczy i porównuje, stosuje określenia: więcej, mniej
  • Segreguje liście według wielkości
  • Stosuje określenia: duży, mały
  • Wykonuje prace plastyczną z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
  • Poznaje wybrane grzyby
  • Przestrzega zasad gry planszowej
  • Lepi proste formy z plasteliny 
  • Porusza się przy muzyce w wybrany przez siebie sposób 
  • Rozpoznaje i nazywa elementy złożonego przedmiotu (ludziki)
  • Bawi się w grupie

Wiersze

Piosenki

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

mgr Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
mgr Martyna Żurek Wychowawca
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela