Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Wszystkie żabki myją łapki!

Drodzy rodzice! Wokół tyle się dzieje, że łatwo zapomnieć o myciu rąk. Dlatego postarajmy się –razem, aby mycie rąk dla dzieci stało się rutynowym nawykiem.  Prosimy również o trening w domu takich czynności jak odkręcanie/zakręcanie kranu, spuszczanie wody w toalecie, używanie papieru toaletowego i mycie rąk.  

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Grudzień

 

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  4. Projekt „Książka”

 

Cele:

  • budzenie zainteresowania książką poprzez kontakt z nią, poprzez zabawy: słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne i techniczne,
  • integrowanie grupy poprzez zabawy i działania podczas pracy nad wspólną książką,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie słownictwa biernego i słownictwa czynnego związanego z czytelnictwem,
  • liczenie w zakresie 3 w aspektach głównym i porządkowym,
  • poszerzanie doświadczeń związanych ze sztuką
  • poszerzanie wiedzy na temat dinozaurów,
  • poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy.
  • poznawanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki,
  • poznawanie tradycji świątecznych, związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • poznawanie utworów literatury dziecięcej,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów
  • rozwijanie koncentracji uwagi, wyobraźni
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie myślenia,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na utworze muzycznym,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, formułowania pytań,
  • rozwijanie wiedzy dotyczącej książek,
  • stopniowanie przymiotnika duży
  • umuzykalnianie dzieci,
  • wdrażanie do poszanowania książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
  • wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką,
  • wzbogacenie wiedzy o dinozaurach, o zjawiskach przyrodniczych, o Świętach Bożego Narodzenia, o książkach, na temat książki,
  • wzbudzanie ciekawości badawczej dziecka,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • zapoznanie z tradycją mikołajek, z życiem dinozaurów,
  • zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracujących w niej osób

Osiągnięcia dziecka:

  • gra akompaniament na grzechotce lub kołatce,
  • liczy elementy, liczy na palcach,
  • liczy w zakresie 3 w aspekcie głównym, w aspekcie porządkowym,
  • nazywa elementy książki,
  • nazywa tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu
  • ozdabia pierniczki
  • ozdabia rysunki: czapki i szalika,
  • porównuje książki,
  • porównuje ubrania różnego typu (zarówno w książkach, jak i w rzeczywistości),
  • poznaje książki dla osób niewidomych,
  • prawidłowo wymawia głoskę s,
  • prezentuje swoje umiejętności aktorskie na forum grupy,
  • recytuje fragment wiersza
  • rozpoznaje dinozaury na obrazkach,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane dinozaury,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
  • rozpoznaje zimę na obrazkach,
  • rozróżnia kształty i wzory na bombkach,
  • rozumie sens słów wysłuchanej piosenki,
  • rozwiązuje zagadki,
  • rytmicznie dzieli słowa (na sylaby),
  • segreguje ubrania ze względu na ich przydatność zimą,
  • segreguje zabawki według rodzaju,
  • słucha czytanego tekstu literackiego i wypowiada się na jego temat,
  • stosuje pojęcia: duży, większy, największy
  • śpiewa refren piosenki
  • tworzy improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii,
  • tworzy siatkę słów związaną z tematem,
  • uczy się szanować książki,
  • układa obrazek dinozaura względem siebie według poleceń nauczyciela,
  • wie, dlaczego zginęły dinozaury,
  • wie, gdzie można kupić książkę,
  • wie, że dekorujemy choinkę
  • wie, że książki są ważne dla dzieci i dorosłych,
  • wspólnie z innymi tworzy książkę o przedszkolu,
  • wymienia tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
  • wymienia wybrane elementy zimowej pogody
  • wymyśla i rysuje nowego bohatera bajek,
  • wypowiada się na określony temat.
  • wypowiada się na temat reprodukcji malarskich
  • wyszukuje obrazek, kierując się podaną cechą

     


     

     

     

    Wiersze

    Grudzień

     

    „Dinozaury” A. Wojtyły

     

    Dinozaury to takie stworzenia,

    których już od dawna na świecie nie ma.

    Niektóre były duże, wielkości wieżowca,

    a inne małe, na przykład jak owca.

    Drapieżny tyranozaur był groźny szalenie,

    jego się bało każde stworzenie.

    Jak szedł, to wokół ziemia drżała,

    siał pośród zwierząt strachu bez mała.

    Największe były brontozaury chyba,

    ich szyje sięgały prawie do nieba.

    Skubały listki z koron drzew,

    smakował im także mały krzew.

    Pterozaury to gady, które latały,

    one naszym ptakom początek dały.

    Diplodoki to gady pływające,

    ich rozmiary były imponujące.

    Dinozaury wyginęły miliony lat temu

    i do dzisiaj nie wiemy czemu.

    Krążą na ten temat różne spekulacje

    i do końca nie wiadomo, kto ma rację.

     


     

    „Sypie śnieg” B. Szelągowskiej

     

    Sypie śnieg.

    Syp się, śniegu, sypu, syp!

    Lećcie płatki z nieba!

    Sanki suną po ścieżce.

    Więcej śniegu trzeba!

    Syp się, śniegu, sypu, syp!

    Tańcuj z nami w koło.

    „Sanna! Sanna!” – woła ktoś,

    ale nam wesoło!

    Syp się, śniegu, sypu, syp!

    Konik ciągnie sanie.

    Jak dojedzie do swej stajni,

    sianka snop dostanie.

     


     

    „Zima” B. Formy

     

    Saniami Pani Zima przybyła,

    wspaniałe czapy drzewom uszyła.

    Ubrała dachy w płaszcze zimowe,

    wszystkim rozdała kołdry puchowe.

    W krainę śniegu Zima saniami,

    szybko pomknęła dziś razem z nami.

    Do swego zamku nas zaprosiła

    i pyszne lody nam przyrządziła.

    Jak śnieg powstaje opowiadała,

    jak zrobić z wody lód pokazała.

    Rozdała gwiazdki na pożegnanie,

    tak się skończyło z Zimą spotkanie.

     


     

    „Święta w domu” B. Szelągowskiej

     

    Świecą światła na choince,

      dom blaskiem jaśnieje.

      Święta, święta! – wielka radość

      z narodzin w Betlejem!

      Ciasta pachną, śledź, pierogi…

      Wszystko lśni czystością.

      I dwanaście pysznych potraw

      podamy dziś gościom.

      Wśród prezentów, śmiechu, gwaru

      dni spędzimy mile.

      W naszych sercach zachowajmy

      na długo te chwile.

     


     

    „Moje książki” B. Szelągowskiej

     

    Moje książki kolorowe!

    Bardzo was oglądać lubię.

    Bądźcie zawsze takie piękne,

    a ja nigdy was nie zgubię!

    Musisz zatem nas szanować,

    kartek nie gnieść, nie wydzierać.

    Brać nas zawsze w czyste ręce,

    kurz z okładek nam wycierać…

    Wiedzą swą się podzielimy

    z tobą za to i w podzięce

    będziesz wiedzieć

    coraz więcej!

     


     

    „Książka” A. Nosalskiego

     

    Jestem książka.

    W bibliotece

    mam mieszkanie.

    Bardzo lubię,

    gdy przychodzisz

    na spotkanie.

    Przy mnie możesz

    świat objechać

    bez biletu

    i na księżyc

    rozpędzoną

    mknąć rakietą.

    W historyczne,

    dawne czasy

    w mig się przenieść

    albo w przyszłe,

    jeśli takie masz życzenie.

    Ja uśmiechem

    swej okładki

    wciąż cię witam

    i zapraszam,

    byś otworzył mnie

    i czytał.

     


     

     

     

    Piosenki

    Grudzień

     

     

    „Kto widział dinozaura?” (sł. i muz. Bożena Forma)

     

    1. Bardzo dawno temu

    dinozaury żyły,

    groźne, niebezpieczne

    wszystkie bardzo były.

      Ref.:  Dino, dino, dinozaury

    z opowiadań znamy,

    w parkach rozrywki

    dzisiaj je spotkamy.

     

    1. Każdy z nich ogromny,

    podobny do smoka,

    czasem zwinnie w morzu

    pływał niby foka.

      Ref.:  Dino, dino…

     

    1. Dzisiaj ich już nie ma

    i niech tak zostanie,

    o bajkowym dino

    opowiem dziś mamie.

      Ref.:  Dino, dino…

     


     

    „Tańcowały dwa Michały” (melodia popularna)

     

    Tańcowały dwa Michały: jeden duży, drugi mały.

     

    Jak ten duży zaczął krążyć, to ten mały nie mógł zdążyć.

     

    Jak ten mały nie mógł zdążyć, to ten duży przestał krążyć.

     


     

    „Zima” (sł. i muz. B. Forma)

     

    1. Lecą kule śniegowe,

    Julka mknie na sankach,

    lepią dzieci ze śniegu

    pięknego bałwanka.

      Ref.:  Zatańczymy, bałwanku,

    baw się razem z nami,

    teraz biegać będziemy

    pomiędzy drzewami.  (2 x)

     

    1. Wyszedł z lasu zajączek

    i sarenka mała,

    bo bałwanka ze śniegu

    jeszcze nie widziała.

      Ref.:  Zatańczymy…

     

    1. Nasz bałwanek się cieszy:

    jak tu pięknie w lesie,

    śmiech wesoły daleko

    echo leśne niesie.

      Ref.:  Zatańczymy…

     


     

    „Choinka” (sł. i muz. Bożena Forma)

     

    1. Pachnąca, zielona,

    przybyła dziś do nas.

    Witamy cię wszyscy,

    choinko zielona.

      Ref.:  Kiedy pierwsza gwiazdka

    na niebie zaświeci,

    kolędę zanucą

    z rodzicami dzieci. (2 x)

     

    1. Na niej bombki, łańcuch,

    malutkie serduszka,

    pachnące pierniczki

    i małe jabłuszka.

      Ref.:  Kiedy pierwsza gwiazdka…

     

    1. Nasza choineczka

    pięknie przystrojona,

    kolorowym blaskiem

    zamruga dziś do nas.

      Ref.:  Kiedy pierwsza gwiazdka…

     


     

     

     

    Galeria

    Kadra

    Grupa II – Żabki

    To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

    Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
    Mgr Gibek Anna Wychowawca
    Ukończyłam 5 letnie studia z tytułem magistra na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Na kierunku pedagogika specjalna ukończyłam specjalizacje: oligofrenopedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna.

    Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i satysfakcje. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie indywidualne podejście, dostosowanie metod, form i środków na miarę możliwości dziecka. Dzieci, z którymi do tej pory pracowałam w żłobku bądź opiekowałam się prywatnie jako niania uwielbiały spędzać ze mną czas. Ciągle poszerzam swoją wiedzę w zakresie zainteresowań oraz poszukuje nowych rozwiązań i możliwości w pracy z dziećmi. Nie są mi obce nowe technologie oraz innowacyjne metody, terapie, które wykorzystuje w pracy.

    Prywatnie uwielbiam wszystko co kreatywne: rysować na papierze bądź digitalnie, tańczyć, grać w gry planszowe.
    Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela