Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Wszystkie żabki myją łapki!

Drodzy rodzice! Wokół tyle się dzieje, że łatwo zapomnieć o myciu rąk. Dlatego postarajmy się –razem, aby mycie rąk dla dzieci stało się rutynowym nawykiem.  Prosimy również o trening w domu takich czynności jak odkręcanie/zakręcanie kranu, spuszczanie wody w toalecie, używanie papieru toaletowego i mycie rąk.  

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Listopad

 

„Moja Rodzina”

Cele:

  • rozwijanie przywiązania do tradycji i wartości rodzinnych,
  • zachęcanie do wypowiadania się na dany temat,
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie świadomości własnego ciała,
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • kształtowanie pojęcia para,
  • poszerzanie słownictwa czynnego,
  • rozwijanie wyobraźni twórczej
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • poznanie instrumentu perkusyjnego – kołatki,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie empatii wobec członków rodziny
  • wzmocnienie więzi uczuciowej z rodziną,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat

Osiągnięcia dziecka:

  • przygotowuje drobne prezenty dla najbliższych,
  • wypowiada się na temat dzielenia się swoją własnością,
  • prezentuje elementy pantomimy przed grupą
  • powtarza wiersz,
  • wskazuje i nazywa części swojego ciała,
  • rysuje swoją rodzinę
  • dobiera obrazki do pary,
  • wypowiada się na określony temat,
  • wymyśla dalszy ciąg baśni
  • porusza się rytmicznie przy muzyce,
  • gra akompaniament na kołatce,
  • śpiewa refren piosenki,
  • opowiada, w jaki sposób pomaga rodzicom
  • dostrzega znaczenie rodziny,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu,
  • opowiada o swojej rodzinie

 


 

„Mój Dom”

Cele:

  • rozwijanie mowy,
  • posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,
  • wzbogacanie słownictwa
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie intuicji geometrycznej,
  • rozwijanie spostrzegania wzrokowego
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • poznawanie wybranych urządzeń elektrycznych dostępnych w domu
  • rozwijanie mowy,
  • wzbogacanie słownictwa czynnego dzieci (o słowa związane z rodziną).

Osiągniecia dziecka:

  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • przelicza piętra bloku
  • nazywa domy zwierząt
  • rytmicznie klaszcze przy piosence,
  • śpiewa refren piosenki.
  • układa dom z figur geometrycznych,
  • poprawnie odwzorowuje wzór
  • rozpoznaje i nazywa pomieszczenia znajdujące się w domu,
  • rozpoznaje za pomocą wzroku i słuchu urządzenia elektryczne stosowane w gospodarstwie domowym
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • wypowiada się na temat rodziny (własnej i innych osób), zwierząt hodowanych w domach.

 


 

„Moje prawa i obowiązki”

Cele:

  • kształtowanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie empatii,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozszerzanie doświadczeń sensorycznych,
  • poznawanie praw i obowiązków dziecka,
  • utrwalanie znajomości praw dziecka,
  • rozwijanie wypowiedzi słownych,

Osiągnięcia dziecka:

  • podaje przykłady swoich praw i obowiązków,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • reaguje ruchem na zmianę rytmu,
  • śpiewa refren piosenki,
  • wie, w jaki sposób może pomagać innym,
  • segreguje przedmioty według danej cechy,
  • stosuje określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni,
  • koloruje rysunek – samo i w parze z inną osobą,
  • uczestniczy w zabawach sensorycznych,
  • wypowiada się na temat praw dziecka,
  • wymienia wybrane prawa dziecka,
  • wypowiada się na podany temat,

 


 

„Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

Cele:

  • wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
  • utrwalanie znajomości numeru alarmowego 112,
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • propagowanie zdrowego żywienia,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • rozwijanie postawy prozdrowotnej,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie zdolności manualnych.

Osiągnięcia dziecka:

  • jeździ na rowerze w kasku i ochraniaczach na kolana i łokcie,
  • podaje numer alarmowy,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • śpiewa piosenkę,
  • liczy elementy, porównuje liczebność zbiorów,
  • porównuje wielkości i stosuje określenia: mały, większy, największy,
  • ćwiczy sprawność dłoni i palców, manipuluje przy różnych zapięciach,
  • wymienia sposoby dbania o zdrowie,
  • wymienia przedmioty potrzebne do dbania o czystość,
  • segreguje przedmioty według ich zastosowania,
  • określa, co sprzyja zdrowiu, a co mu nie sprzyja,
  • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,
  • kreśli wzory grafomotoryczne.

 


 

 

 

Wiersze

Listopad

 

Świerszczyk 3/2005, na podstawie Konwencji o Prawach Dziecka

 

Mały człowieku! To nie zabawa – masz prawo wiedzieć, jakie masz prawa.

Na samym wstępie uwierz z ochotą, że jesteś młodą ludzką istotą.

Twój kolor skóry, płeć i wierzenia – to dla nikogo nie ma znaczenia.

Mama i tata, w każdej potrzebie, oboje muszą wciąż dbać o ciebie.

Masz prawo wzrastać w górę, by w końcu tak jak roślina wspiąć się ku słońcu.

Gdy już nie mieszkasz z tatą lub z mamą, możesz oboje kochać tak samo.

Nikt nie ma prawa, starszy czy młody, czytać twych listów bez twojej zgody.

Nikt nie ma prawa bić cię, wyzywać, szturchać, obrażać lub ci ubliżać.

Kiedy medycznej szukasz opieki, masz prawo dostać pomoc i leki.

Musisz mieć także czas na zabawę, bo odpoczynek jest twoim prawem.

Jeśli zaznajesz krzywdy, przemocy, możesz natychmiast szukać pomocy.

Możesz się uczyć i bez wytchnienia rozwijać talent i uzdolnienia.

By nikt tych praw łamać się nie ważył, Rzecznik Praw Dziecka stoi na straży.

 


 

„Dbajmy o zdrowie!B. Szelągowskiej

 

Mama, tata, babcia, wujek…

  Każdy ci to zgodnie powie:

  czy to zima, czy też lato,

  zawsze trzeba dbać o zdrowie!

   Jeść warzywa i owoce,

  o higienę także dbać!

  Często się gimnastykować,

  bo niezdrowo w miejscu stać!

  I ubrania też są ważne:

  źle się przegrzać, zmarznąć źle!

  Zimą nośmy rękawiczki,

  ale latem to już nie!

  Nikt z nas nie lubi chorować,

  więc nie dajmy się chorobie!

  Ruch, higiena, sen potrzebny!

  I to właśnie da nam zdrowie!

 


 

„W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa” M. Witewskiej

 

Chomik Pucuś dba o zdrowie, teraz o tym wam opowie:

zjada jabłko i marchewkę, groszek, gruszkę, kalarepkę.

Bo w owocach i warzywach samo zdrowie się ukrywa.

Przed jedzeniem łapki myje,

szklankę mleka rano pije.

I dentysty się nie boi.

Nie ma czego, mili moi!

 


 

Piosenki

Listopad

 

„Dwóm tańczyć się zachciało” (muzyka popularna)

 

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

lecz im się nie udało, fari, fari, fara.

 

Dzieci zatrzymują się i przeciągają ręce (piłują drewno).

 

Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą:

ja nie chcę tańczyć z tobą, fari, fari, fara.

 

Dzieci rozchodzą się i szukają nowej pary.

 

Poszukam więc innego, innego, innego,

do tańca zgrabniejszego, fari, fari, fara.

 


 

„Nie chcę cię znać” (muzyka popularna)

 

Nie chcę Cię, nie chcę Cię, nie chcę Cię znać.

 

Dzieci wracają do siebie i przywołują się dłońmi.

 

Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj.

 

Dzieci podają sobie ręce i obracają się w koło.

 

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj. (bis)

 


 

„Lubię pomagać” (sł. i muz. B. Forma)

 

  1. Składam ubrania,

ustawiam buty

i z rodzicami

robię zakupy.

  Ref.:  Chociaż jestem mały,

o porządek dbam,

zabawki w pokoju

zawsze sprzątam sam. (2 x)

 

  1. W pracach domowych

pomagam mamie,

a to niełatwe

przecież zadanie.

  Ref.:  Chociaż jestem mały…

 

  1. Wychodzę chętnie,

zimą czy latem,

na spacer z pieskiem

i starszym bratem.

  Ref.:  Chociaż jestem mały…

 


 

„Gimnastyka – fajna sprawa” (melodia popularna)

 

Dzieci:

Gimnastyka – fajna sprawa,                   kręcą się na boki,

dla nas wszystkich to zabawa.

Ręce w górę, w przód i w bok,              wyciągają ręce do góry, do przodu i na bok,

skok do przodu, w górę skok.                wykonują skok do przodu i do góry,

 

Głowa, ramiona, kolana, pięty,             wskazują na głowę, ramiona, kolana, pięty,

kolana, pięty, kolana, pięty,                   wskazują na kolana i pięty, ponownie na kolana i pięty,

głowa, ramiona, kolana, pięty,              wskazują na głowę, ramiona, kolana i pięty,

oczy, uszy, usta, nos.                               wskazują na oczy, uszy, usta i nos.

 


 

„Tańczymy labada” (melodia popularna)

 

Tańczymy labada, labada, labada,

tańczymy labada, małego walczyka, hej!

Tańczymy taniec ten, taniec ten, taniec ten,

tańczą go harcerze i małe zuchy też.

Małe rączki – małe (dzieci poruszają się, podnosząc ręce do góry) itd.

 


 

„W zdrowym ciele zdrowy duch” (sł. i muz. B. Forma)

 

  1. Dbam o swoje zdrowie,

jeżdżę na rowerze,

lubię też wyprawy

z tatą na skuterze.

  Ref.:  W zdrowym ciele zdrowy duch  –

zapamiętaj sobie,

dnia każdego dbaj o siebie,

dobrze radzę tobie.  (2 x)

 

  1. Rano gimnastyka,

mleko na śniadanie,

a warzywa często

jem na drugie danie.

  Ref.:  W zdrowym ciele…

 

  1. Mam też zdrowe zęby,

dokładnie je myję,

zawsze mam też czyste

uszy, włosy, szyję.

  Ref.:  W zdrowym ciele…

 


 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
Mgr Gibek Anna Wychowawca
Ukończyłam 5 letnie studia z tytułem magistra na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Na kierunku pedagogika specjalna ukończyłam specjalizacje: oligofrenopedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna.

Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i satysfakcje. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie indywidualne podejście, dostosowanie metod, form i środków na miarę możliwości dziecka. Dzieci, z którymi do tej pory pracowałam w żłobku bądź opiekowałam się prywatnie jako niania uwielbiały spędzać ze mną czas. Ciągle poszerzam swoją wiedzę w zakresie zainteresowań oraz poszukuje nowych rozwiązań i możliwości w pracy z dziećmi. Nie są mi obce nowe technologie oraz innowacyjne metody, terapie, które wykorzystuje w pracy.

Prywatnie uwielbiam wszystko co kreatywne: rysować na papierze bądź digitalnie, tańczyć, grać w gry planszowe.
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela