Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

Marzec

 

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Marcowa pogoda
  4.  Wiosenne przebudzenie

 

Osiągnięcia dziecka:

  • rozpoznaje krokodyle wśród innych zwierząt, potrafi je nazwać,
  • słucha z uwagą czytanego tekstu, wypowiada się na temat wysłuchanego utworu,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • słucha piosenki, rozmawia na temat wysłuchanych piosenek, wskazuje elementy zawarte w wysłuchanej piosence,
  • ilustruje ruchem tekst piosenki,
  • rysuje po śladach rysunek,
  • rozwijanie sprawności drobnych ruchów rąk,
  • utrwala pojęcia duży, mały,
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • dostrzega charakterystyczne cechy zebry,
  • maluje pędzlem, wycina i skleja pacynkę,
  • maluje palcem,
  • wie, w jaki sposób prawidłowo artykułować głoskę s,
  • rozpoznaje lisa wśród innych zwierząt, potrafi nazwać niektóre zwierzęta,
  • wydziera kawałki papieru i przykleja je dokładnie na rysunku,
  • wskazuje kierunek, z którego dochodzą dźwięki,
  • odtwarza rytmy,
  • opisuje wygląd wiewiórki i jej zwyczaje,
  • stosuje słowa: wysoko – nisko, wyżej – niżej,
  • poznaje wybrane ptaki żyjące w Polsce,
  • ozdabia sylwetę sowy,
  • prawidłowo wymawia głoskę p – w izolacji i w sylabie,
  • ogląda albumy przyrodnicze,
  • nazywa zwierzęta i opisuje ich wygląd,
  • wykonuje proste prace plastyczne (rysuje linie: proste i ukośne),
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • określa aktualną pogodę,
  • słucha odgłosów natury i je naśladuje,
  • maluje w rytmie muzycznym,
  • eksperymentuje z wodą,
  • liczy, stosując liczebniki porządkowe w zakresie 4 (5),
  • gra na instrumentach perkusyjnych,
  • prawidłowo wymawia głoskę k – w izolacji i w sylabie,
  • wymienia wybrane zjawiska pogodowe,
  • zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie,
  • poznaje różne rodzaje gleb,
  • nazywa kolory,
  • stosuje słowa: więcej, mniej,
  • eksperymentuje, bada przyrodę,
  • prawidłowo artykułuje głoskę m.

Wiersze

Luty

Różne minki (Agnieszka Kornacka, Rymowana gimnastyka dla smyka)

Nosy pokazujemy,
usta pokazujemy.
Pokazujemy łokcie
i swych rąk paznokcie.
W ręce sobie klaszczemy,
a nogami tupiemy
i skaczemy: hopsasa!
W głos śpiewając: tralala.
Cieszymy się: ha! ha!
A boimy się: aaa!
I dziwimy się: oo? oo?
Idziemy na paluszkach,
kołyszemy maluszka
i nucimy jemu tak:
luli, li, laj, aaa.
Na zakończenie N. prosi:
Przygotujcie się! Jeszcze raz, trochę szybciej!
Nosy, usta, łokcie, paznokcie…

 


 

Lustra (Agnieszka Kornacka, Rymowana gimnastyka dla smyka)

Dobieramy się parami,
witamy się oklaskami.
Pocieramy się noskami
i stykamy się łokciami.
Chwytamy ręce kolegi,
trenujemy razem biegi.
A teraz wszyscy kucamy
i swoje ręce puszczamy.
A na podłodze parami
stopami się spotykamy
i za ręce się chwytamy.
Delikatnie się bujamy.
Teraz wstajemy parami,
jesteśmy swymi lustrami,
jeden z nas ruch pokazuje,
a drugi go naśladuje.

 


 

Krasnoludki są na świecie M. Konopnickiej 

Czy to bajka, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie.
Naród wielce osobliwy.
Drobny – niby ziarnka w bani:
Jeśli które z was nie wierzy,
Niech zapyta starej niani.
W górach, w jamach, pod kamykiem,
Na zapiecku czy w komorze
Siedzą sobie Krasnoludki
W byle jakiej mysiej norze.
Pod kominkiem czy pod progiem –
Wszędzie ich napotkać można:
Czasem który za kucharkę
Poobraca pieczeń z rożna…
Czasem w stajni z bicza trzaśnie,
Koniom spląta długie grzywy,
Czasem dzieciom prawi baśnie…
Istne cuda! Istne dziwy!
Zresztą myślcie, jako chcecie,
Czy kto chwali, czy kto gani,
Krasnoludki są na świecie!
Spytajcie się tylko niani.

 


 

Dzwonek i dzwon B. Szelągowskiej

Dzwoni dzwonek: dzyń, dzyń, dzyń!
Płyń, muzyko, płyń, płyń, płyń!
I choć to jest dzwonek mały,
dźwięk wydaje doskonały.
Ktoś na wieży bije w dzwon:
bim-bam-bom, bim-bam-bom.
Chociaż go nie widać wcale,
za to słychać doskonale!
Grają dzwonki w jeden ton:
dzyń, dzyń, dzyń! Bim-bam-bom!
I ten mały, i ten duży,
oba lubią ludziom służyć!

 


 

Muzyczne urodziny B. Szelągowskiej 

Dzisiaj wielki dzień w przedszkolu –
urodziny pajacyka!
Dziś zabawki bawią się
i wesoło gra muzyka.

Zając spojrzał uważnie
na pianino w głębi sali.
„Patrzcie! Gra już!” A tuż obok
lis w bębenek zaczął walić.
Miś na złotej trąbce zagrał,
a tygrysek na skrzypeczkach.

Robot fiknął w takt fikołka!
„Zaraz wszystkim coś pokażę!”
Napiął struny i po chwili
zaczął brzdąkać na gitarze.

Lalka tańczy, gra na flecie,
aż jej fruwa sukieneczka!
Lalki, misio, lis, tygrysek…
Każdy gra na instrumencie.
Pajac zdmuchnął właśnie świeczki!
To dla niego to przyjęcie!

 


 

 

Piosenki

Luty

Baśnie (sł. i muz. B. Forma)

1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.

2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.

3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.

 


 

Na bębenku (sł. i muz. B. Forma)

Mam bębenek, ram-tam-tam,
przez dzień cały na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach.
Mam bębenek, ram-tam-tam,
i z kolegą na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach.
Mam bębenek, ram-tam-tam,
dla mamusi na nim gram:
bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,
teraz ze mną zagraj ty.
Przygrywka – dzieci grają na bębenkach

 


 

 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

mgr Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
mgr Martyna Żurek Wychowawca
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela