Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

LISTOPAD

I.W BAŚNIOWEJ KRAINIE

  • Opowiada o zdarzeniach, odpowiada na pytania,
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji,
  • Rozpoznaje literę l, L oraz buduje model wyrazów: lalka, Leon; wskazuje samogłoski i spółgłoski w tych wyrazach,
  • Rozróżnia głoski w nagłosie,
  • Rysuje wzory literopodobne i litery po śladzie,
  • Koduje: rozwiązuje dyktando graficzne według instrukcji słownej, graficznej – odczytuje koordynaty
  • Wykonuje ćwiczenia przy użyciu kostki obrazkowej (kodu) i kostki z oczkami,
  • Gra w gry planszowe (zakodowane),
  • Uczestniczy w zabawach z SiGumą – aktywnie słucha muzyki,
  • Przelicza elementy, segreguje i dodaje,
  • Określa kierunki w prawo – w lewo, rozróżnia stronę prawą od lewej.
  • Odwiedza miejsca zasłużonych ludzi na Cmentarzu Rakowickim – wzbogaca wiadomości.

 

II. BOHATEROWIE POLSKICH LEGEND

  • Słucha Legendy o Orle białym oraz opowiada o zdarzeniach,
  • Utrwala symbole Polski oraz wybrane herby „Palcem po mapie”,
  • Uczy się hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego,
  • Wykonuje kotylion na 11 listopada,
  • Śpiewa piosenkę „Nasza Polska”,
  • Uczy się inscenizacji „Opowiedz mi…”
  • Tańczymy wg układu do piosenki „Jestem Polakiem”,
  • Dzieli wyrazy na sylaby, wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie, wskazuje wyrazy z tymi głoskami,
  • Rozpoznaje literę i, I, buduje modele wyrazów: igła, Iga, skazuje samogłoski i spółgłoski,
  • Prezentuje wiersze i piosenki w podczas akademii z okazji akcji „Szkoła do hymnu” – Święta Niepodległości.

 

III. POMYSŁY NA DESZCZOWE DNI

  • Podejmuje aktywność poznawczą- bada, obserwuje (latarka)
  • Wyraża swoje opinie, sądy w oparciu o własna wiedzę ale i o obserwacje,
  • Uczy się kodu SOS w alfabecie Morse’a,
  • „Cienie” – projektuje i wycina sylwety do teatru cieni,
  • Odkrywa literę d, D poprzez zabawy z głoską, wyrazami podstawowymi dom, Dorota oraz układaniem z rozsypanki literowej wyrazów na dywanikach,
  • Słucha opowiadania i odpowiada na pytania dotyczące treści,
  • Konstruuje grę planszową na deszczowe dni,
  • Poznaje układ taneczny w parach do piosenki „Jesienny walczyk”,
  • „Ile to waży?” – waży przedmioty, stawia hipotezy, porównuje wyniki,
  • Układa historie np. o misiu z zachowaniem ciągłości zdarzeń,
  • Sprawnie pokonuje tor przeszkód,
  • „Burza mózgów” – układa misia z kółek według własnej interpretacji.

 

IV. NASZE ULUBIONEKSIĄŻKI

  • „Biblioteka” – co to jest? Poznaje zawód –bibliotekarza. Układa zasady dbania o książki,
  • „Moja książka” – wykonuje swoją książkę według własnego pomysłu,
  • Odkrywa litery u, U w wyrazach podstawowych ul, Ula; bawi się głoskami,
  • Podejmuje próby czytania metodą sylabową z poznanych liter,
  • Ćwiczy grafomotorykę
  • Przelicza elementy zbiorów, szacuje liczebność zbiorów, posługuje się porządkowymi i głównymi, określa kierunki, rozróżnia strony lewą i prawą,
  • Uczy się piosenki z układem tanecznym „Woogi boogi”,
  • „Zakładka do książki” – z wydzieranki.