Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

LUTY

  1. Baśnie, bajki, bajeczki.
  2. Muzyka wokół nas.
  3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
  4. Projekt Pieniądze.

 

Zamierzenia wychowawcze:

Dziecko:

  • odgrywa wybrane scenki dramowe;
  • maluje scenę z wymyślonej przez siebie bajki;
  • wyjaśnia znaczenie słów:scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz;
  • wymienia zasady zachowania obowiązującego w teatrze;
  • odszukuje ukryte pudełko, kierując się znakami na mapie;
  • wypowiada się na temat smoków, które są bohaterami w literaturze dziecięcej;
  • układa historyjkę obrazkową;
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
  • rozpoznaje obrazki i rekwizyty pochodzące z poszczególnych baśni, podaje ich tytuły, dostrzega nieprawdziwe fakty w treści utworu;
  • rozwiązuje zagadki;
  • wskazuje w książce okładkę, stronę tytułową i numer strony;
  • wyjaśnia znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta;
  • samodzielnie tworzy muzykę, gra akompaniament na instrumentach perkusyjnych;
  • wyjaśnia znaczenie nowych słów: filharmonia, sala koncertowa;
  • wymienia zasady obowiązujące podczas słuchania koncertu;
  • wypowiada się na temat Fryderyka Chopina, wyjaśnia słowo kompozytor;
  • wykonuje ilustracje do wysłuchanego fragmentu utworu muzyki klasycznej, porusza się zgodnie z charakterem muzyki;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne;
  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji podanej przez N.;
  • wyjaśnia znaczenie słów: nuta, klucz wiolinowy, gama;
  • poznaje znaczenie nowych pojęć, zna obiekty i zjawiska związane z kosmosem, wymienia nazwy(gwiazdy i planet) wchodzących w skład układu słonecznego.
  • W skupieniu słuch opowiadania;
  • formułuje dłuższe, poprawne wypowiedzi;
  • rozpoznaje piosenki po usłyszanej melodii;
  • wykonuje układ ruchowy do piosenki;
  • formułuje dłuższe wypowiedzi, poprawne pod względem gramatycznym;
  • wyobraża sobie wygląd ufoludka;
  • tworzy rodziny słów, wypowiada się na określony temat;
  • odszukuje polskie monety, wskazuje charakterystyczne znaki;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych;
  • z uwagą słucha legendy;
  • poprawnie nazywa produkty, wymienia nazwy sklepów, w których można je kupić;
  • prezentuje nabyte wiadomości i umiejętności.