Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Luty

Baśnie, bajki, bajeczki

Proponowane osiągnięcia dziecka:

  • dokonuje oceny postępowania głównego bohatera, uzasadnia swoje zdanie,
  • odgrywa wybrane scenki dramowe, wykorzystując wszystkie dostępne środki wyrazu: mimikę, gest, modulację głosem,
  • opisuje wygląd litery G,g oraz odtwarza ich kształt,
  • maluje scenę z wymyślonej przez siebie bajki
  • wyjaśnia znaczenie słów: scenografia, kurtyna, aktor, widownia, scenariusz,
  • wymienia zasady zachowania obowiązujące w teatrze,
  • odgrywa swoją rolę, przestrzegając ustalonego scenariusz przedstawienia,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • dodaje i odejmuje w zakresie 8,
  • wykorzystuje w grach i zabawach ruchowych znajomości kierunków i określeń dotyczących położenia w przestrzeni,
  • odszukuje ukryte pudełko, kierując się znakami na mapie,
  • reaguje odpowiednim ruchem na podane sygnały,
  • porusza się odpowiednio w metrum trójdzielnym,
  • wypowiada się na temat,
  • układa historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością wydarzeń,
  • opowiada historyjkę obrazkową,
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • rozpoznaje obrazki i rekwizyty pochodzące z poszczególnych baśni, podaje ich tytuły, dostrzega nieprawdziwe fakty w treści utworu,
  • rozwiązuje zagadki,
  • wskazuje w książce okładkę, stronę tytułową i numery stron,
  • wykonuje własną książeczkę.

 

Muzyka wokół nas

Proponowane osiągnięcia dziecka:

  • wyjaśnia znaczenie słów: dźwięk, muzyka, orkiestra, dyrygent, batuta,
  • poznaje dawne i nowoczesne urządzenia służące do rejestrowania i odtwarzania muzyki,
  • samodzielnie tworzy muzykę, gra akompaniament na instrumentach perkusyjnych,
  • wymienia głoski w słowach: worek, Waldek; układa schematy u modele tych słów, określa miejsce położenia spółgłoski, opisuje wygląd litery W,w, odtwarza jej kształt,
  • wyjaśnia znaczenie nowych słów: filharmonia, sala koncertowa, kurtyna, widownia,
  • wymienia zasady zachowania obowiązujące podczas słuchania koncertu,
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • wypowiada się na temat Fryderyka Chopina, wyjaśnia znaczenie słowa kompozytor,
  • wykonuje ilustrację do wysłuchanego fragmentu utworu muzyki poważnej, porusza się zgodnie z muzyką,
  • gra na poznanych instrumentach perkusyjnych,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne, dokonuje ich podziału na instrumenty perkusyjne, dęte i strunowe,
  • wymienia nazwy liczebników głównych i porządkowych w danym zakresie,
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 9,
  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji,
  • wyjaśnia znaczenie słów: klucz wiolinowy, nuta, gama oraz nazywa nuty na pięciolinii,
  • odczytuje informacje podane w formie uproszczonych rysunków,
  • wymienia części składowe gitary, bada właściwości strun,
  • wykonuje papierową gitarę,

Nie jesteśmy sami w kosmosie

Proponowane osiągnięcia dziecka:

  • poznaje znaczenia nowych pojęć, zna obiekty i zjawiska związane z kosmosem, wymienia nazwy obiektów (gwiazdy i planety) wchodzące w skład Układu Słonecznego,
  • wymienia głoski w słowach planeta, Pola; układa schematy i modele słów planety, określa miejsce spółgłoski p w słowach o prostej budowie fonetycznej,
  • wykonuje modele planet,
  • w skupieniu słucha opowiadania,
  • nadaje nazwy mieszkańcom różnych planet (przez analogię)
  • rozpoznaje planety US, podaje ich nazwy we właściwej kolejności,
  • formułuje dłuższe poprawne wypowiedzi,
  • wymienia właściwości fizyczne sody, octu, oleju, barwnika; miesza składniki podczas eksperymentu,
  • rozpoznaje piosenki po usłyszeniu melodii,
  • wykonuje układ ruchowy do piosenki,
  • wie co odkrył Mikołaj Kopernik,
  • rozwiązuje proste działania matematyczne,
  • uczestniczy w opowieści ruchowej; wyobraża sobie ufoludka i go opisuje,
  • tworzy rodziny słów, wypowiada się na określony temat,
  • wymienia nazwy wybranych gwiazdozbiorów,
  • wyraża swoje wyobrażenia na rysunku.

 

Projekt pieniądze

Proponowane osiągnięcia dziecka:

  • samodzielnie formułuje pytania dotyczące wiadomości, które chciałoby pozyskać,
  • odszukuje polskie momenty, wskazuje charakterystyczne znaki,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych
  • wypowiada się na temat historii polskich pieniędzy i sposobu ich wytwarzania,
  • podaje różnice pomiędzy wytwarzania pieniędzy dawniej i obecnie,
  • stosuje w praktyce słowa awers i rewers,
  • wykonuje z modeliny kształt monet, odciska awers i rewers,
  • wypowiada się na temat oszczędzania pieniędzy i sposobów ich przechowywania,
  • samodzielnie wykonuje skarbonkę,
  • wypowiada się na temat oszczędzania, planowania wydatków oraz racjonalnego wydawania pieniędzy,
  • z uwagą słucha legendy,
  • liczy na konkretach, przelicza, stosuje reguły transakcji: kupno-sprzedaż,
  • prezentuje nabyte wiadomości i umiejętności,
  • kontroluje swoje zachowanie.