Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

PAŻDZIERNIK

Tydzień:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.
  3. Nasze rodziny.
  4. Nasi domowi ulubieńcy.

 

Zamierzenia wychowawcze:

Tydzień I

Dziecko:

  • rozpoznaje wybrane owoce oraz nazywa drzewa owocowe,
  • rozpoznaje i nazywa literę o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • wykonuje ćwiczenia z piłką,
  • liczy w zakresie sześciu,
  • łączy ze sobą różne elementy w celu utworzenia jednej całości,
  • nazywa owoce,
  • maluje sylwety owoców,
  • rozpoznaje i nazywa cyfry 1 i 2,
  • wykonuje sałatkę owocową,
  • stosuje liczby – pojedynczą i mnogą,
  • stosuje nazwę owoce egzotyczne,

Tydzień II

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa warzywa,
  • wypowiada się na podany temat, tworzy proste dialogi,
  • rozpoznaje i nazywa literę a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe,
  • zna pory dnia; opowiada historyjkę z uwzględnieniem kolejności zdarzeń,
  • śpiewa piosenkę i rytmicznie klaszcze,
  • wymienia części warzyw i określa, w jakiej postaci nadają się do spożycia,
  • kisi ogórki i kapustę,
  • rozpoznaje i nazywa cyfry: 1, 2, 3,
  • podejmuje zaproponowane działania, analizuje je, wyciąga wnioski

Tydzień III

Dziecko:

  • wypowiada się na określony temat,
  • rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia,
  • wymienia członków swojej rodziny,
  • wykonuje ćwiczenia artykulacyjne rozwijające aparat mowy,
  • segreguje przedmioty według określonych cech i układa je zgodnie z zaproponowanym rytmem,
  • interpretuje muzykę ruchem,
  • prawidłowo nakrywa do stołu,
  • rozpoznaje i nazywa kwadrat,
  • wykonuje ćwiczenia,
  • rozpoznaje wybrane zawody; wypowiada się na temat pracy zawodowej swoich rodziców,
  • podaje przykłady pozytywnych i negatywnych wpływów wiatru na środowisko przyrodnicze.

Tydzień IV

Dziecko:

  • wypowiada się na dany temat,
  • mówi wyraźnie,
  • rozpoznaje i nazywa literę e: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • wypowiada się na temat psich zwyczajów,
  • wypełnia ograniczoną konturem powierzchnię ścianki wełny,
  • reaguje ruchem na opadającą i wznoszącą się melodię,
  • określa liczebność danego wzoru,
  • łączy ze sobą różne elementy według własnych pomysłów,
  • rozpoznaje i nazywa cyfry: 1, 2, 3, 4.
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia,
  • dokarmia zwierzęta.