Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Wrzesień

 

  1. To jestem ja.
  2. Moja grupa.
  3. Moja droga do przedszkola.
  4. Idzie jesień…przez las, park.

 

Zamierzenia wychowawcze:

  • wypowiada się na swój temat;
  • wymienia nazwy poszczególnych części ciała;
  • wypowiada się na temat opowiadania, ilustracji w książce oraz na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, pojazdów i zabawek;
  • przelicza zdania w wypowiedzi;
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń;
  • rozpoznaje zapis graficzny swojego imienia;
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej swojego imienia;
  • rozpoznaje i nazywa emocje: radość, smutek, strach, złość;
  • wyraża muzykę ruchem;
  • wskazuje i nazywa różnic, wykorzystując zmysły: dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku;
  • wyjaśnia rolę zmysłów w życiu człowieka,
  • określa położenie przedmiotów względem innych przedmiotów;
  • wypowiada się na temat treści, nastroju, techniki wykonania przedstawionych reprodukcji;
  • wykonuje swój projekt;
  • wymienia ustalone zasady regulujące zachowanie społeczności przedszkolnej i przestrzega tych zasad;
  • umiejętnie planuje na kartce poszczególne elementy swojej pracy;
  • wykonuje pracę na zadany temat z wyko wykorzystaniem techniki kolażu;
  • pokazuje emocje za pomocą ruchu, gestu, mimiki;
  • wyjaśnia, co to znaczy dobry przyjaciel, i wymienia jego cechy;
  • wymienia obowiązki dyżurnego;
  • śpiewa piosenkę;uczestniczy w zabawie ilustracyjnej do piosenki;
  • porusza się według mapy, skręcając w prawo lub w lewo;
  • określa położenie piłki w przestrzeni,
  • wyjaśnia związek między wrzosem a wrześniem;
  • podaje charakterystyczne cechy wrześniowej pogody;
  • wymienia zasady ruchu drogowego i stosuje się do nich;
  • posiada element odblaskowy, przedstawia etapy przejścia przez ulicę;
  • wypowiada się na temat opowiadania oraz poczynionych obserwacji;
  • wie, jak należy przechodzić prawidłowo przez jezdnię;
  • poznaje typy sygnalizatorów świetlnych, rozpoznaje i nazywa kolory;
  • aktywnie wykonuje ćwiczenia;
  • nazywa i rozróżnia wybrane znaki drogowe i ich rodzaje, wyjaśnia ich znaczenie;
  • posługuje się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem; podaje wagę znajomości tych informacji;
  • rozpoznaje koło wśród innych figur;
  • rysuje koło, przekształca kola w rysunki innych przedmiotów;
  • zna numery telefonów alarmowych:999, 998, 997 i 112, stosuje je w zabawie;
  • nazywa pojazdy specjalistyczne;
  • rysuje, kalkuluje, maluje i dokleja elementy;
  • opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni;
  • wykonuje ludziki z tworzywa przyrodniczego;
  • odpowiada na pytania związane z treścią przedstawienia teatralnego;
  • odgrywa scenki teatralne;
  • nazywa wybrane grzyby – jadalne i trujące;
  • porusza się rytmicznie przy muzyce;
  • rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa iglaste;
  • wymienia podstawowe cechy kwadratu;