Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

GRUDZIEŃ

 

I. Już słychać dzwonki sań.
II. Chcemy być potrzebni.
III. Wesołych świąt.
IV. Witamy zimę.

 

Tydzień I

W tym tygodniu dzieci:

– naucza się piosenki o Mikołaju

– dowiedzą się gdzie mieszka Mikołaj

wyznaczą drogę z Laponii do Polski

– wykonają prace plastyczną: kolarz

– odkryją literę b, B

– będą tworzyć i odtwarzać rytmy

będą porządkować figury według własnego pomysłu, według kryteriów podanych słownie i według kryteriów zakodowanych symbolicznie

– będą uczestniczyć w zabawach umysłowych, logicznych i językowych

– będą układać wyrazy z liter, odczytywać sylaby

 

Tydzień II

W tym tygodniu dzieci:

dowiedzą się „Komu możemy pomagać” – burza mózgów

– odkryją literę p, P

– dowiedzą się „Co to jest koleżeńska pomoc”

– poznają zabawy przy muzyce „Emocje” i „Przyjaciele”

– nauczą się tańca do piosenki:Dwóm tańczyć się zachciało”

– będą nazywać i rozpoznawać postawy oraz wartości związane z zachowaniami społecznymi

– będą układać zadania matematyczne do obrazków

– będą ćwiczyć skoki na jednej nodze.

 

Tydzień III

W tym tygodniu dzieci:

– będą rozwiązywać zagadki związane ze świętami

– wykonają pracę plastyczną: Kartka na Boże Narodzenie

– dowiedzą się kto to jest adresat a kto to jest odbiorca

– dowiedzą się, na czym polega  zawód urzędnika pocztowego

– wykonają ozdoby świąteczne

– poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

– poznają wiersz „Nasza choinka”

poznają piosenkę „O wróbelkach i świętach” oraz będą słuchać pastorałek

– będą klasyfikować przedmioty za pomocą dotyku.

 

Tydzień IV

W tym tygodniu dzieci:

poznają zwierzęta żyjące na obszarach polarnych

– wykonają prace plastyczną: „Na Dalekiej Północy”

– odkryją literę y

– utrwalą określenia kierunków i określenia położenia w schemacie własnego ciała

będą eksperymentować, szacować i przewidywać

– będą porównywać ubrania nasze z ubraniami Innuitów na podstawie ilustracji

– będą projektować wzory na materiały

– opowiadać o zdarzeniach na podstawie wysłuchanego utworu literackiego

– uczestniczyć w zabawach matematycznych: „Ile par, ile sztuk?”

– poznają zabawę taneczną „Witamy zimę”.