Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

Październik

 

1. Idzie jesień…przez ogród i sad.

2. Idzie jesień…do zwierząt.

3. Co z czego otrzymujemy.

4. Idzie jesień…z deszczem.

 

Zamierzenia wychowawcze:

  • opisuje zmiany, jakie zaszły jesienią w sadzie;
  • wymienia głoski w słowach osa, Ola; układa schematy;
  • opisuje wygląd liter o, O oraz odtwarza ich skład;
  • wykonuje pracę plastyczną i inne zadania według podanej instrukcji;
  • wymienia najważniejsze informacje związane z życiem i zwyczajami jeża, osy, szerszenia;
  • opisuje ilustracje, budując poprawne zdania;
  • rozpoznaje owoc, wykorzystując zmysły: wzroku, węchu, smaku i dotyku;
  • odpowiada na pytania badawcze;
  • reaguje na sygnały;
  • układa warzywa, przelicza; w zakresie 6; określa, gdzie jest najwięcej warzyw, gdzie najmniej, o ile więcej/mniej;
  • rozpoznaje i nazywa cyfry 1 i 2;
  • wykonuje przetwory; wymienia wartości odżywcze przetworów, smakuje wybrane przetwory;
  • wykonuje prace zgodnie z poleceniem nauczyciela;
  • interesuje się książkami, ogląda je z ustalonymi zasadami;
  • wymienia słowa zaczynające się na głoskę a;
  • wykonuje pacynki, wycina, wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne;
  • słucha w skupieniu i z uwagą opowiadania;
  • wyjaśnia w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy;
  • wymienia zmiany zachodzące w życiu zwierząt jesienią;
  • powtarza prezentowany rytm;
  • układa, dodaje i odejmuje owoce leśne;
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 3;
  • bada w zabawie właściwości różnych gatunków orzechów;
  • dostrzega zależności przyczynowo – skutkowe między działaniem a uzyskanym efektem, formułuje wypowiedzi, przedstawiając własne spostrzeżenia; wyciąga wnioski;
  • rysuje, maluje farbami, nakleja elementy, uczestniczy w zabawie paluszkowej;
  • wypowiada się na temat swojej mamy: opisuje jej wygląd, wymienia zawód, jaki wykonuje;
  • wymienia słowa z głoską m nagłosie, wygłosie i śródgłosie;
  • opisuje wygląd liter m, M oraz odtwarza ich kształt;
  • wie na czym polega praca hutnika, rolnika, mleczarza, sprzedawcy; wymienia korzyści z ich pracy dla społeczeństwa;
  • opowiada, z czego otrzymujemy szkło, mleko i cukier; prowadzi obserwacje;
  • rozpoznaje i nazywa różne rodzaje ziaren oraz pieczywa, wypowiada się na temat poszczególnych etapów produkcji chleba;
  • wypowiada się na temat historyjki obrazkowej, przelicza słowa w wypowiedzi, wypowiada się na forum grupy;
  • śpiewa wyraźnie;
  • wymienia produkty, które otrzymuje się z węgla i z wełny;
  • bada właściwości węgla i wełny za pomocą zmysłów;
  • rozpoznaje prostokąt wśród innych figur, opisuje wygląd prostokąta;
  • wymienia nazwy liczebników porządkowych;
  • koloruje figury, kończy rysowanie linii w figurach, prostuje, zgniata i nakleja papierki po cukierkach, lepi z gliny postać ptaka, składa kartkę w coraz mniejszy prostokąt;
  • prawidłowo wymawia poszczególne głoski i grupy spółgłoskowe;
  • wymienia głoski w słowach: ekran, Ema, układa schematy;
  • opisuje wygląd liter e, E oraz odtwarza ich kształt;
  • wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody;
  • poprawnie odmienia rzeczowniki, układa rymy;
  • opisuje deszcz za pomocą określeń przymiotnikowych, poprawnie podaje antonimy;
  • reaguje odpowiednio na podane hasła;
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 4;
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z [poleceniem;
  • ubiera się odpowiednio do pogody;
  • odczytuje pogodę zapisaną w postaci umownych znaków;

 

 

Wiersze

Wrzesień

„Przejście przez ulicę” J. Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,
samochodów wiele,
W dużym mieście wielki ruch,
jeśli chcesz bezpiecznym być,
musisz o tym wiedzieć:przez ulicę można przejść
tylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa, pasy są na przejściu.

To czerwone woła: STOP,
stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,
możesz przejść bezpiecznie.

Zapamiętaj jeszcze to:
gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką być
dorosłej osoby!

 

 

„Na pomoc” I. R. Salach

Gdy przytrafi się wypadek,

wiem, co trzeba robić.

Nauczyła mnie mama,

do kogo zadzwonić.

 

Gdy się zderzą samochody,

okradną Alicję,

997 stukam,

dzwonię na policję.

 

Widać z okna ogień,

chmurę, jak noc czarną,

998 stukam,

wzywam straż pożarną.

 

Gdy ktoś złamie rękę, nogę

albo się skaleczy,

999 to numer,

gdzie pan doktor leczy.

 

A gdy w domu czasem

potrzebuję pomocy,

do babci mogę dzwonić

rano, wieczorem i w nocy.

 

 

Piosenki

Wrzesień

 

„Olek i Ada” (sł. i muz. K. Gowik)

1.Jedźmy dziś do domu dziadków- prosi Ada.

Dziadek cudnie tak o ptakach opowiada.

Na wycieczkę- niespodziankę z nim pójdziemy.

A od babci pyszne lody dostaniemy.

Ref. To jest Ada, a to Olek, siostra i brat

       Małe przedszkolaki, które odkrywają świat

       Z przyjaciółmi przygód wiele mają co dnia

       I wesoło uśmiechają się, o tak.

       Z przyjaciółmi przygód wiele mają co dnia

       I wesoło uśmiechają się, o tak.

  1. Tata często na rowery dzieci bierze

Mówi , jak najlepiej jeździć na rowerze.

Na wypadek, gdyby zranił ktoś kolana

Razem z nimi jedzie lekarz, czyli mama.

Ref. To jest Ada, a to Olek, siostra i brat…

  1. Podaj rękę – prosi Olek małą Adę,

brat i siostra muszą dawać sobie radę!

Zawsze razem, z mamą, tatą i dziadkami

wędrujemy warszawskimi ulicami.

 

 

„Krąg dziecięcych rąk” (sł. i muz. K.Gowik)

  1. Jak dobrze mieć przyjaciół w krąg,

tak dużo innych, dziecięcych rąk

przyjaciół, co uśmiechnięci są,

tak dużo, tak dużo rąk…

Ref. Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć

       i codziennie wesoło bawić się,

       szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,

       bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.

  1. Samemu być to bardzo źle,

Smutno i z łezką, więc nie, nie, nie!

Muzyka, śmiech i serca krąg,

Tak dużo, tak dużo rąk…

Ref. Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć…

  1. Czy jesteś tu, czy jesteś tam,

mając przyjaciół, nie jesteś sam.

Oni tu obok, tak blisko są,

tak dużo, tak dużo rąk.

Ref. Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć…

 

Galeria

Kadra

Grupa IV 

mgr Danuta Kaczmarczyk Wychowawca
mgr Urszula Herok-Musialik Wychowawca
Pani Renata Źrebiec Pomoc nauczyciela