Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

WRZESIEŃ

Tydzień:

  1. i 2. Przedszkole – drugi dom

     3.Uliczne sygnały

     4.Jesień w lesie i parku

 

Zamierzenia wychowawcze:

Tydzień I i II

Dziecko:

  • wymienia imiona kolegów i koleżanek,
  • nazywa pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu; wie do czego służą,
  • nawiązuje kontakty z rówieśnikami,
  • wyraża swoje marzenia za pomocą ekspresji plastycznej,
  • prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi,
  • wyraża muzykę ruchem,
  • przestrzega zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • dorysowuje elementy swojego ciała na wykonanych konturach,
  • rozpoznaje przedmioty wszystkimi zmysłami,
  • porządkuje zabawki,
  • wykonuje wyklejankę,
  • zgodnie współdziała z innymi,
  • wypowiada się na temat wakacji,
  • akceptuje inność koleżanek i kolegów, bawi się z nimi,
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe,
  • maluje charakterystyczne elementy postaci ludzkiej.

Tydzień III

Dziecko:

  • wypowiada się na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę,
  • wymienia podstawowe zasady ruchu drogowego, poznane podczas praktycznej działalności,
  • wymienia samochody specjalistyczne,
  • wie, na czym polega praca policjanta,
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe,
  • przedstawia ruch uliczny w pracy plastycznej,
  • rozróżnia tempo – wolne i szybkie; określa, co jest wolne, a co – szybkie,
  • rozpoznaje i nazywa koło,
  • wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu, z wykorzystaniem rożnych materiałów,
  • porusza się rytmicznie przy piosence,
  • wykonuje ćwiczenia.

Tydzień IV

Dziecko:

  • obserwuje rośliny i zwierzęta w ich naturalnym środowisku,
  • uważnie słucha wiersza, wypowiada się na temat jego treści,
  • ćwiczy z wykorzystaniem kółek do sersa,
  • przelicza w zakresie określonego zbioru,
  • ilustruje muzykę ruchem,
  • stosuje słowa: przed, za, po lewej stronie, po prawej stronie, nisko, wysoko,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa,
  • uczestniczy w zabawach badawczych,
  • wymienia zapasy wiewiórki,
  • współpracuje z innymi.

Wiersze

CZERWIEC

„Dzieci na Ziemi” – A. Widzowska
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia
–tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

„Co robią latem dni tygodnia?” – G. Lech
– Co wy na to, że już lato?-
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała środa,
Bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluje,
Jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
– Chciałbym zagrać, lecz nieprędko
Znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
Ma animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
W poniedziałek się dowiecie.
„Letnie wakacje” L. Łącz
Kiedy są wakacje I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać, Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz, Miło spędzisz czas.
Latem Złociste promienie Słońca Padają na ziemię,
Popatrz –Rozwiały się chmury, Baw się I nie bądź ponury!
Morze –Muszelki i piasek, Góry Lub łąka za lasem,
Warmia –Czekają jeziora, Lato –Już wyjechać pora!

„Wakacyjny pociąg” – E. Stsdtmuller
Jedzie pociąg wakacyjny,
pociąg kolorowy.
Już wjeżdżają wagoniki
na peron bajkowy!
Ref.: Stuku-puk, stuku-puk,
mkną koła po szynach.
Już się nowa, kolorowa
przygoda zaczyna.
Pierwsza stacja – wieś wesoła:
łąki, lasy, pole.
Zaraz tutaj urządzimy
zielone przedszkole.
Nauczymy kota liczyć,
a tańczyć konika.
Niech zobaczy każdy cielak,
jak przedszkolak bryka.
Ref: Stuku-puk…
Druga stacja to Podhale,
piękne górskie szczyty,
a ze szczytów, jak wiadomo,
widok znakomity.
Bajki będą opowiadać
potoki i skały,
bo w nich mieszka duch starego
bajarza Sabały.
Ref: Stuku-puk…
Trzecia stacja to jezioro,
widać je z daleka.
Żabi chórek już z koncertem
niecierpliwie czeka.
Już po falach się ścigają
żaglówki, kajaki
i dmuchany hipopotam
malowany w maki.
Ref: Stuku-puk…
Czwarta stacja to już morze,
szerokie, głębokie,
i wspaniała piaskownica,
większa niż przed blokiem.
Na tej wielkiej piaskownicy
czy, jak mówią, plaży
może skarby bursztynowe
znaleźć nam się zdarzy?
Ref: Stuku-puk..
,,Czemu’’? – P. Beręsewicza
Czemu styczeń nosi ciepłe skarpety? Bo mu nogi marzną tak, że o rety!
Czemu luty taki blady, skąd smutki? Bo się martwi, że jest taki króciutki.
Czemu marzec tak się złości i burzy? Bo za wolno wraca wiosna z podróży.
Czemu kwiecień taki strój ma pstrokaty? Bo gdzie spojrzy, wszędzie kwiaty i kwiaty.
Czemu maj jest zielony i świeży? Coś się mamom na Dzień Matki należy.
Czemu czerwiec w krótkich spodniach już gania? Bo to lato, czas na letnie ubrania.
Czemu lipiec taki dziwnie wesoły? Cóż, wygląda, że nie tęskni do szkoły.
Czemu sierpień tak się śmiesznie nazywa? Kiedyś z sierpem chodził rolnik na żniwa.
Czemu wrzesień wciąż się włóczy po lesie? Szuka grzybów, może nam też przyniesie.
A październik? Czemu drzewa rumieni?Bo w kolorach jest do twarzy jesieni.
A listopad? Czemu smutny i bury? Bo mu liście z drzew zdmuchują wichury
Czemu grudzień w biały puch się owinął? Bo mu cieplej pod śniegową pierzyną.
Czemu na tym w wierszu kończą się słowa? Bo tu rok się zaczyna od nowa.

Piosenki

CZERWIEC

„Inni, a tacy sami” sł. i muz. J. Kucharczyk
1.Na wszystkich kontynentach mieszka tyle dzieci –
w Azji, Australii, Afryce.
Każde dziecko wygląda inaczej
i mówi innym językiem.
Ref.:Każde dziecko chce być szczęśliwe,
każde dziecko chce pięknie żyć;
mieć zawsze dobre, spokojne noce,
mieć tylko piękne dni.
To nie jest ważne, gdzie mieszkają dzieci,
wszystkie chcą szczęśliwe być jak ty.
Mieć dobrą mamę, dobrego tatę,
chcą bezpiecznie żyć.
2. I chociaż dzieci mają różny kolor skóry,
tak różne zabawki, książeczki,
inną szkołę, przedszkole, ubranka,
śpiewają inne piosenki.
Ref.:Każde dziecko chce być szczęśliwe…

„Lato w kawiarence” sł. i muz. B. Gowik
1. Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence,
Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.
I zaprasza na wakacje teraz, już!
Ref: Lato, ach, lato, zaczaruj wszystkich nas!
Byśmy za tobą pobiegli w ciepły las.
Na mchu i cieplej trawce przy tobie poleżeli.
Na ptaki popatrzyli i wracać stad nie chcieli.
Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.
Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.
2. Już wola do nas lato, kapelusz ma na głowie.
I niesie dla nas lody w polewie malinowej!
„Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!”.
Ref: Lato, ach, lato…..
3. I letnia dyskoteka wesoło nas zaprasza.
Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!
Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!.
Ref: Lato, ach, lato…..

„Moje marzenia” sł. i muz. J. Kucharczyk
1.Wieczorem otwieram okno
do świata pełnego marzeń,
historii niesamowitych,
niezwykłych, cudownych zdarzeń.
Ref.: Marzenia jak obłoki płyną w świat,
dobre myśli wznoszą je do gwiazd,
a gwiazdka, która świeci na niebie, hen,
może spełnić je.
2. Spotykam tu dobrą wróżkę,
zna ona moje pragnienia
i daje moce ogromne,
i siłę do ich spełnienia.
Ref.: Marzenia jak obłoki…
3. Więc marzę, tak często marzę,
marzenia moc wielką mają,
gdy bardzo w nie uwierzymy,
to one nam się spełniają.
Ref.: Marzenia jak obłoki.

Galeria

Kadra

Grupa IV 

mgr Danuta Kaczmarczyk Wychowawca
mgr Urszula Herok-Musialik Wychowawca
Pani Renata Źrebiec Pomoc nauczyciela