Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

CZERWIEC

CZERWIEC

I. Niby tacy sami, a jednak inni
II. Wakacyjne Podróże
III. Pożegnania nadszedł czas
IV. Projekt Sport

Zamierzenia wychowawcze:
Tydzień I
Dziecko:
odgaduje, skąd pochodzą przedstawione na zdjęciach dzieci; opisuje ich wygląd,
wymienia prawa dziecka,
z zainteresowaniem słucha informacji o innych kulturach,
wykonuje prace plastyczną na zadany temat za pomocą techniki kropkowania,
odpowiada na pytania związane z treścią opowiadania,
wyjaśnia pojęcia: tolerancja, akceptacja; podaje przykłady właściwego zachowania się wobec innych,
wypowiada się z szacunkiem o dzieciach innych ras,
aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,
opowiada historyjkę obrazkową, prawidłowo łączy przyczynę ze skutkiem,
z szacunkiem wypowiada się o osobach niepełnosprawnych,
gra na instrumentach perkusyjnych,
podaje właściwy sposób zachowania się w określonych sytuacjach,
przedstawia scenki teatralne,
mierzy odległość, podaje wynik pomiaru,
zgodnie współpracuje w zespole przy wykonywaniu rożnych zadań.

Tydzień II
Dziecko:
wnioskuje na temat wakacyjnych podróży,
podaje rozwiązanie zagadki,
układa obrazek z części,
eksperymentuje, tworzy nowe kolory, planuje i rozmieszcza elementy na całej powierzchni kartonu,
poprawnie odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania,
opisuje historię powstania bursztynu oraz sposobu jego wykorzystania,
wymienia skarby, które można znaleźć w morzu,
wskazuje na mapie wybrane miejsca letniego wypoczynku, odczytuje wyrazy do do czytania całościowego: wieś, Podhale, jezioro, morze,
podaje propozycję spędzenia wolnego czasu latem, wypowiada się na temat swoich marzeń związanych z wakacjami,
śpiewa piosenkę,
swobodnie improwizuje przy muzyce,
wymienia nazwy wybranych gatunków kwitów letnich,
wymienia nazwy i kolory figur geometrycznych, opisuje sześcian,
rozpoznaje i nazywa charakterystyczne cechy lata, podaje nazwy letnich zabaw,
rozróżnia i nazywa poszczególne części garderoby, dobiera przedmioty i części garderoby do miejsc letniego wypoczynku.

Tydzień III
Dziecko:
wymienia charakterystyczne cechy lata,
rozwiązuje zagadki, różnicuje i nazywa cechy rozpoznawane za pomocą dotyku, smaku, węchu, słuchu i wzroku,
eksperymentuje z woda i piaskiem, tworzy pracę plastyczną,
opisuje obrazki, formuje dłuższe zdania, poprawne pod względem gramatycznym, wymienia nazwy tygodnia, miesięcy oraz charakterystyczne cechy poszczególnych por roku,
formuje proste zadania z treścią, poprawnie przelicza,
reaguje ustalonym ruchem na podane sygnały,
wymienia zasady zachowania, których należy przestrzegać w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
aktywnie wykonuje ćwiczenia ruchowe,
zdaje sobie sprawę ze zbliżającej się chwili rozstania,
wypowiada się na określony temat,
śpiewa piosenkę, recytuje wiersze, tańczy,

Tydzień IV
Dziecko:
samodzielnie formułuje pytania dotyczące wiadomości, które chciałoby pozyskać,
rozpoznaje i nazywa dyscypliny sportowe, w których jest wykorzystywana piłka,
aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych, formułuje poprawne wnioski,
wypowiada się na temat tradycji organizowania letnich igrzysk sportowych,
wymienia letnie dyscypliny sportowe,
wyraża chęć uprawiania sportu,
wykonuje plakat promujący aktywność fizyczną,
z uwagą słucha opowiadania,
poznaje zasady zdrowej rywalizacji, podaje przykłady właściwego zachowania sportowca i kibica,
współzawodniczy z kolegami z grupy,
uczestniczy w ceremoniale otwarcia i zamknięcia olimpiady,
panuje nad swoimi emocjami, odgrywa rolę gospodarza imprezy,
bierze udział w olimpiadzie sportowej,
prezentuje nabyte wiadomości i umiejętności,
kontroluje swoje zachowanie, odważnie prezentuje się przed publicznością.

 

Wiersze

MAJ

„Dom” –  I. R. Salach

Wiele wiosek, wiele miast

rozrzuconych w Polsce jest.

Takich małych, takich wielkich

bardzo pięknych miejsc.

Czy mieszkanie masz w Warszawie,

czy też domem twoim wioska,

wszyscy dobrze o tym wiedzą,

że to właśnie nasza Polska.

Każde dziecko bardzo kocha

zamieszkania swego miejsce:

domy, sklepy, parki,

szkoły i ulice – te najmniejsze.

Marzę, aby kraj swój poznać

od Bałtyku aż do Tatr, a

gdy zwiedzę Polskę całą,

to do domu wrócę.

 

„Kim Jesteś” – E. Stadtmuller

Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste:
Ojczyste barwy
-biało-czerwone,
Ojczyste godło
-orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
No i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła?
Co sobie płynie,
Raz po wyżynie,
Raz po równinie,
I mija miasta
Prześliczne takie?
Już wiesz , kim jesteś?
Jestem Polakiem.

 

 

„Powiał wietrzyk” – B. Formy

Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski

na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym

znaleźć się przez chwilę

i stać się prześlicznym,

barwnym motylem.

 

„Tęcza” – I.R. Salach

Tęcza ma siedem kolorów,

kolorów siedem ma.

Wymienił je Karolek,

wymienię je i ja.

Kolor fioletowy pierwszy przyszedł mi do głowy.

Granatowy kolor ciemny

dla oka jest przyjemny.

Za nim będzie błękit

jak błękitne niebo.

Potem zieleń traw.

Nie pytaj mnie, dlaczego.

Barwa żółta jak słoneczko i pomarańczowa,

na końcu czerwona –

i tęcza gotowa.

„Dla mamy i taty”- fragment wiersza A. Widzowskiej

Z okazji święta Taty i Mamy

dziś uroczyście wam obiecamy:

codziennie sprzątać swoje zabawki,

nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,

od mamy nigdzie się nie oddalać,

groźnych zapałek szust! nie zapalać.

Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,

bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.

Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,

to go nie zerwie żaden przedszkolak!

Będziemy grzeczni i przyrzekamy

słuchać uważnie taty i mamy.

Wyszorujemy ząbki starannie

i nie będziemy wariować w wannie.

Mama nas uczy drogowych znaków,

tata trenuje małych pływaków.

Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi

ani do wody w morzu nie wchodzi!

Od taty wiemy dużo o świecie:

że trzeba czapkę zakładać w lecie,

że się obcego pieska nie głaszcze,

bo czasem groźnie otwiera paszczę.

I na kontakty uważać mamy,

więc się od prądu z dala trzymamy!

Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,

rano buziaczkiem budzicie dzieci,

a choć psocimy czasem troszeczkę,

to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.

Bo z rodzicami jest zawsze lato,

kochana Mamo, kochany Tato!

 

„Mama i Tata” – J. Koczanowska

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie

Piosenki

MAJ

„To tu” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Wokół mnie jest cały wielki świat.

Tyle miast i wiosek, że nie zliczę.

Domy duże, domy małe, różnych ludzi tłum.

A ja mieszkam właśnie tu, właśnie tu!

Ref.: Tu jest mój dom, tu dom swój mam.

I kocham go, i dobrze znam.

Sąsiadka macha ręką w moją stronę.

Znajomy pies przyjaźnie macha strzępiastym ogonem.

Firanka w oknie, a z okna zapach ciasta.

Wszędzie jest podobnie, czy jesteś ze wsi, czy też z miasta.

  1. W moim świecie dobry każdy czas.

Tu znajome kąty i zapachy.

Tu mam skarby i zabawki, krzesło, talerz, stół.

Bo ja mieszkam właśnie tu,właśnie tu!

Ref.: Tu jest mój dom…

  1. Może ktoś pałace chciałby mieć,a ja kocham mój rodzinny domek.

Latem burze, zimą sanki, wiosną zapach bzu.

Ja chcę mieszkać zawsze tu, zawsze tu!

Ref.: Tu jest mój dom…

 

„Jestem Polakiem” – sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Ja jestem Polką, a ty Polakiem.
    Polska jest naszą ojczyzną.
    Kraj taki piękny, od Tatr aż po Bałtyk,
    Nad Wisłą – rzeką błękitną.

Ref: Mieszkamy w pięknym kraju, w Polsce,
A polska leży w Europie,
Więc obok flagi biało-czerwonej
Flaga niebieska w gwiazdki złote.
Kraj nasz jest w Unii Europejskiej,
Wspólnocie przyjacielskich krajów,
Gdzie wszyscy sobie pomagają,
Zawsze wzajemnie się wspierają.

  1. Zwiedzamy Polskę i inne kraje.
    Jak żyje się we wspólnocie?
    W zgodzie, jedności – na pewno bezpieczniej,
    I lepiej, łatwiej, owocniej.

Ref: Mieszkamy w pięknym kraju…

 

„Karuzela na łące” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Dzień radosny dziś na łące,

mocno i gorąco świeci majowe słońce.

Dobry humor się udziela,

przyjechała karuzela, będzie wielki bal!

 

Ref: Na majowej łące karuzela

dla biedronki, osy i dla trzmiela.

 

  1. Kwiaty cieszą się z pogody

i sukienki zakładają – to pokaz mody!

Maki, chabry, fiołki, dzwonki.

Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!

 

Ref: Na majowej łące…

 

  1. Pająk nad porządkiem czuwa,

A motylek wraz z rodziną wysoko fruwa.

Pszczoła miód rozdaje wszystkim,

Pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!

 

Ref: Na majowej łące…

 

„M jak mama, T jak tata” – muz i sł K. Gowik

  1. Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,

wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca

i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca !

Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!

Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!

M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!

  1. Więc czekajmy z utęsknieniem na te fajne dni,

gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,

gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.

            Ref.: M jak mama, t jak tata…

Galeria

Kadra

Grupa IV 

mgr Danuta Kaczmarczyk Wychowawca
mgr Urszula Herok-Musialik Wychowawca
Pani Renata Źrebiec Pomoc nauczyciela