Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

MARZEC

  1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów.

III. Marcowa pogoda.

  1. Wiosenne przebudzenie.

 

Zamierzenia wychowawcze:

Tydzień I

Dziecko:

  • wskazuje Afrykę na mapie, wymienia wybrane zwierzęta na tym kontynencie,
  • rysuje pastelami olejnymi;
  • wypowiada się na temat ogrodu zoologicznego;
  • wymienia nazwy zwierząt egzotycznych;
  • rytmicznie recytuje wiersz,
  • sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne;
  • podaje wiadomości na temat zwierząt egzotycznych;
  • rozwiązuje i układa zagadki;
  • z uwaga słucha opowiadania;
  • opisuje wybrane zwierzęta egzotyczne: ich wygląd, sposób odżywiania; poznaje znaczenie słów: roślinożerne, mięsożerne;
  • bada właściwości banana: jego kształt, wielkość, kolor, ciężar, strukturę powierzani, smak;
  • uważnie słucha pytań dotyczących tekstu wiersza i udziela na nie odpowiedzi.

Tydzień II

Dziecko:

  • wypowiada się na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka;
  • wykonuje plaster miodu, wycina i koloruje sylwetę pszczoły;
  • wypowiada się na temat zwierząt mieszkających w lesie;
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na polu;
  • śpiewa piosenkę;
  • akompaniuje do piosenki na określonych instrumentach perkusyjnych;
  • podaje charakterystyczne cechy ssaków, ptaków i owadów;
  • segreguje sylwety zwierząt wielokrotnie – każdorazowo według innych cech;

Tydzień III

Dziecko:

  • wyjaśnia znaczenie witamin dla zdrowia człowieka;
  • rozpoznaje i nazywa produkty żywnościowe bogate w witaminy;
  • wykonuje sylwetę cebuli;
  • wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pogody wczesną wiosną;
  • poprawnie odczytuje znaki synoptyczne;
  • wykonuje zegar pogody;
  • wymienia i nazywa części garderoby, ubiera się odpowiednio do pogody;
  • ilustruje tekst piosenki ruchem;
  • liczy elementy zbioru;
  • wyjaśnia, na czym polega zwyczaj pożegnania zimy;
  • opisuje wygląd kwitnącej wierzby;
  • wykonuje obrazek przedstawiający bazie;

Tydzień IV

Dziecko:

  • wymienia właściwości ziemi i piasku;
  • wymienia i rozpoznaje na zdjęciach kwiaty doniczkowe;
  • wykonuje kompozycję kwiatową w wazonie według instrukcji N.;
  • wymienia i wskazuje charakterystyczne, pierwsze oznaki wiosny;
  • rozpoznaje i nazywa pierwsze wiosenne kwiaty;
  • wymienia oznaki wiosny, o których była mowa w tekście;
  • odszukuje na obrazku oznaki wiosny i je nazywa;
  • uczestniczy w zabawie przy piosence;
  • podaje nazwy zwierząt; wyjaśnia, jak zwierzęta spędzają wiosnę;
  • odgrywa scenki teatralne z użyciem rekwizytów;
  • dostrzega w lusterku efekt odbicia i symetrii;
  • wykonuje przestrzenną sylwetę tulipana.

Wiersze

LUTY

 

„Ufoludki” –   J. Koczanowskiej

W piaskownicy za przedszkolem

wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili ufoludki wyskoczyły.

Małe, zwinne i zielone, mądre i zaciekawione,

wymierzyły i zbadały ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą na planetę Togo-Togo.

Został po nich pył magiczny, taki był mój sen kosmiczny

 

„W Toruniu żył Kopernik…” – R. Salach

W Toruniu żył Kopernik

i obserwował niebo.

Chciał poznać nowe gwiazdy,

chociaż nie wiedział,dlaczego.

W czarnym bezkresnym kosmosie

jego myśl jak sputnik świeci.

Nie śniło mu się wcale,

że człowiek tutaj doleci.

Oglądał złote słońce

i srebrny księżyc badał.

Często nocował nad Wisłą

o gwiazdach opowiadał.

On dowiódł, że nasza Ziemia

podąża wokół Słońca,

chociaż uczeni mężowie

nie chcieli mu wierzyć do końca.

Rozsławił Kopernik Polskę

na całym wspólnym świecie.

Dlatego wszyscy go znają

pytajcie, jeśli chcecie.

„Pieniążki” – I. Fabiszewskiej

Pieniążki kto ma,

ten zwiedza różne kraje,

a kto pieniążków nie ma,

ten z książek świat poznaje.

Pieniążki kto ma,

ten często coś kupuje,

a kto pieniążków nie ma,

ten pracy poszukuje.

Pieniążki kto ma,

ten w banku je lokuje

lub wkłada do skarbonki,

a potem je wyjmuje.

Pieniążki kto ma,

ten czasem smutny bywa,

bo przecież od pieniędzy

przyjaciół nie przybywa.

 

 

„Chopin” – R. Salach

Niedaleko Warszawy – miasteczko.

To miasteczko leży –nad rzeczką.

A rzeczka to mała – Utrata.

Kiedyś Frycek figle tu płatał.

Tak jak wy był chłopcem małym.

Tak jak wy uwielbiał zabawy.

Często nad rzeczką siedział

i myślami daleko wybiegał.

Słuchał wiatru i śpiewu fal,

łapał nutki płynące w dal.

Łapał nutki i składał

w mazurki, polonezy, nokturny, oberki.

Z nutek koncerty układał,

preludia, etiudy z nich składał.

Jego muzyka do dzisiaj śpiewa,

wsłuchaj się w szum drzewa.

Zagadka B. Szelągowskiej.

Żyją na Ziemi? Nie!

Gdzieś na Marsie!

Takie zielone i śmieszne ludki.

W kosmos latają na swoich spodkach, a nazywają się… (ufoludki)

Piosenki

LUTY

„Baśniowe postacie” – sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Znam legendy o powstaniu Krakowa

i stolicy Polski, Warszawie:

o szewczyk, o smoku i Wiśle,

o Syrence i Warsie i Sawie.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe,

tysiące legend, baśni i bajek.

Historii tyle, że trudno zliczyć,

chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.

  1. Z książek znam te krasnoludki, królewny

i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,

Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,

Kota w butach i Piękną i Bestię.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe…

  1. Lubię czytać książki z mamą i tatą,

piękne wiersze, opowiadania,

z nich się uczę, historię poznaję,

więc zachęcam was też do czytania.

Ref. Książki niezwykłe, książki ciekawe…

 

„Mały muzyczny świat” – sł. i muz. K. Gowik

  1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana!

Ref.: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.

Marakasy robią miły szum, szum, szum.

Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,

a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum, bum.

Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.

To muzyka moich małych sześciu lat.

Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,

bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.

  1. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,

bo to moja jest muzyka, jest muzyka.

Raz wesoła, raz smutnawa,

raz skacząca, a raz łzawa.

Ref.: Mamo, tato…

 

„Każdy chciałyby być odkrywcą” – sł. i muz. J. Kucharczyk

  1. Znam już dobrze kraj nasz, Polskę,

miasta, góry, morze.

Byłem także w innych krajach –

zwiedziłem Europę.

Ref. Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

  1. Znam też inne kontynenty:

Azję i Afrykę, a niedługo także zwiedzę

ogromną Amerykę.

Ref. Chcę poznać cały świat:

kontynenty, morza, oceany.

A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,

rakietą w kosmos polecę.

 

„Pieniądze” – sł. muz. K. Gowik

1.Kiedy kupić chcesz lodów gałek sześć, to pieniądze musisz mieć.

Gdy już lody zjesz i zabawkę chcesz, to pieniądze musisz mieć.

Basen, kino, fajna książka –wszędzie trzeba dać pieniążka.

Więc dorośli pracę mają i pieniądze tam dostają.

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe

monety, banknoty, stare i nowe,

mieszkają w portfelu i w bankomacie,

i ciągle ich mało mamie i tacie.

2 .A czy można mieć wszystko, co się chce, gdy pieniądze daje się?

Mama mówi: nie, tata mówi: nie.

To inaczej trochę jest…

Zdrowie, uśmiech, przyjaciele i całusów śmiesznych wiele.

Tego, co w serduszku czujesz, za pieniądze nie kupujesz!

Ref.: Srebrne i złote, i papierowe …

 

Galeria

Kadra

Grupa IV 

mgr Danuta Kaczmarczyk Wychowawca
mgr Urszula Herok-Musialik Wychowawca
Pani Renata Źrebiec Pomoc nauczyciela