Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Dogoterapia

    W dniach 19 i 20 października w godzinach porannych w naszym przedszkolu odbędą się zajęcia z  dogoterapii. Temat zajęć: „JAK PACHNIE MUZYCZNA JESIEŃ?” – Przywitanie psa piosenką, – zapoznanie na liściu (precyzyjne podanie smaczka), – „Święto muzyki” – zabawa w dyrygenta z muzyką w tle ( trening zręcznościowy

Read More »

Co planujemy?

PAŹDZIERNIK

I. Bezpiecznie na drodze.

II. Nasze zwierzaki.

III. Jesienny las.

IV. Przygotowania do zimy.

Umiejętności dziecka:

  • Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie
  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie i w środku wyrazu
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne, wykorzystując materiał naturalny
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Klasyfikuje przedmioty według przeznaczenia
  • Rozpoznaje litery: a, A ; m, M; t, T; e, E
  • Buduje model wyrazu
  • Rysuje po śladzie i samodzielnie wzory literopodobne
  • Koduje i dekoduje
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno-rytmicznych
  • Odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach np. wysłuchanego tekstu, historyjki obrazkowej
  • Rozpoznaje i nazywa wartości – odpowiedzialności za zwierzęta i troska o nie
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego oraz impresji plastycznej
  • Rozpoznaje cyfry: 2; 3
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, roślin, korzystania z dóbr przyrody
  • Usprawnia aparat artykulacyjny
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje różne formy ruchu
  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru
  • Segreguje, przelicza elementy zbioru, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów
  • Określa kierunki, rozróżnia stronę lewą i prawą
  • Wykonuje dodawanie i odejmowanie
  • Tworzy prace plastyczne z materiałów przyrodniczych lub materiałów wtórnych
  • Recytuje wiersze i rymowanki
  • Respektuje ustalone zasady

Wiersze

LISTOPAD

„Opowiedz mi…” /z podziałem/

Mówią: „Jesteś skarbie taka mała,

Taki mały jesteś jeszcze…”.

A ja, kiedy patrzę w niebo,

które płacze rzewnym deszczem,

myślę sobie, jak to było

kiedyś, dawno, przed latami,

kiedy dzieci wystraszone

uciekały przed wrogami.

 

Zapatrzeni, zasłuchani

w deszcz, co wtedy widział wszystko,

chcemy słuchać opowieści

i być tamtych czasów blisko.

 

Mówią: „Jeszcze nie rozumiesz!”,

a ja tulę się do drzewa,

co widziało już niejedno.

Teraz szumiąc, cicho śpiewa.

Wtedy było jeszcze młode,

gdy o wolność żołnierz walczył,

choć nie wiedział, czy da radę,

czy mu na to sił wystarczy.

 

Opowiada stare drzewo,

a my słuchać wciąż go chcemy,

wdzięczni za tych co walczyli,

bo dziś wolni być możemy!

 

Mówią: „Jeszcze się nauczysz,

co to patriotyzm i Ojczyzna”,

a ja teraz chcę to wiedzieć,

dzisiaj się do Polski przyznam!

 

Być patriotą to szanować to,

co jest tuż obok, blisko.

Dom, rodzina i przedszkole,

wieś i miasto…

ale to nie wszystko!

 

Bo patriota nawet mały,

zna symbole, hymn zaśpiewa

i historię chętnie pozna,

którą szumią stare drzewa.

 

Więc opowiedz mi, mamusiu,

Wyjmij książkę, drogi tato.

A gdy znowu mi odpowiesz:

„Jesteś wciąż zamały/ła na to”,

To ja z dumą powiem głośno:

„Przecież mnie też zwą Polakiem!

Poprowadźcie mnie więc razem

historycznej polski szlakiem”.

/Dorota Kluska/

 

 

„Pan listopad”

Pada deszczyk, wieje wiatr.

W listopadzie zimny świat.

Coraz zimniej, krótsze dni.

Wiosna się jeżowi śni.

 

Piosenki

,,Dwóm tańczyć się zachciało”

1.Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

Lecz im się nie udało. Fari, fari, faraj.

 

2. Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą.

Ja nie chcę tańczyć z tobą! Fari, fari, faraj.

 

3. Poszukam więc innego, innego, innego,

Do tańca zdolniejszego. Fari, fari, faraj.

 

4. Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

I w końcu się udało. Fari, fari, faraj.

Galeria

Kadra

Grupa IV to 21 wspaniałych i wesołych dzieci w wieku od 5 do 6 lat. Od 4 lat grupa nazywa się Uszatki. Nasza sala znajduje się na I piętrze po lewej stronie. Sala jest słoneczna i kolorowa. Dzieci z tej grupy są bardzo aktywne i chętnie biorą udział w zajęciach dodatkowych takich jak: angielski, bo uważają się za małych poliglotów; gimnastyce korekcyjnej, bo lubią fikać koziołki i mieć proste plecy. Niektórzy biorą udział w zajęciach z religii.

mgr Marta Dedio Wychowawca
mgr Dorota Krawczyk Wychowawca
Bożena Turewicz Pomoc nauczyciela