Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Wszystkie żabki myją łapki!

Drodzy rodzice! Wokół tyle się dzieje, że łatwo zapomnieć o myciu rąk. Dlatego postarajmy się –razem, aby mycie rąk dla dzieci stało się rutynowym nawykiem.  Prosimy również o trening w domu takich czynności jak odkręcanie/zakręcanie kranu, spuszczanie wody w toalecie, używanie papieru toaletowego i mycie rąk.  

Czytaj więcej >

Co planujemy?

Czerwiec

 

  1. Niby tacy sami, a jednak inni.
  2. Wakacyjne podróże.
  3. Pożegnania nadszedł czas.
  4. Projekt las.

 

Osiągnięcia dziecka:

  • rozumie znaczenia słowa tolerancja,
  •  odpowiada na pytania dotyczące opowiadania,
  • wskazuje swoje pozytywne cechy,
  • śpiewa piosenki,
  • kreśli kształt koła i ozdabia je według własnego pomysłu,
  • rysuje obrazek na podstawie ilustracji,
  • liczy obiekty,
  •  stosuje zwroty grzecznościowe,
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,
  • nazywa kolory i podaje skojarzenia z przedmiotami w tych kolorach,
  • eksperymentuje podczas obserwacji otoczenia,
  • prawidłowo układa artykulatory przy głosce w, sz, cz, 
  • wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,
  •  dostrzega, że dzieci choć różne fizycznie, to są takie same,
  •  bierze udział w zabawach integracyjnych,
  • wykonuje ćwiczenia fizyczne w parach i małych grupach,
  • nazywa pojazdy,
  • maluje, tworzy kompozycje,
  • wypowiada się na temat spędzania czasu w różnych miejscach,
  • wyciąga wnioski z zabaw badawczych,
  • grupuje elementy i ocenia, gdzie jest ich najwięcej lub gdzie jest najmniej,
  • wykonuje pracę plastyczną (autobus) z wypychanki,
  • poszerza wiedzę o pojazdach,
  • zna i wymienia zagrożenia wynikające z przebywania w różnych środowiskach (woda, góry itp.),
  • podaje imię i nazwisko, swój adres,
  • wykonuje pracę plastyczną,
  • naśladuje odgłosy,
  • wypowiada się na temat pociągów,
  • wymienia nazwy zwierząt poruszających się szybko i wolno,
  • przelicza elementy, dodaje i odejmuje na palcach,
  • wie, jak bezpiecznie zachowywać się nad wodą,
  •  wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcjami N.
  • podaje nazwę wybranego drzewa,
  • odróżnia drzewa liściaste od iglastych,
  • wypowiada się na temat lasu,
  • odpowiada na pytania dotyczące filmu,
  • nazywa owoce lasu,
  • określa kolor i wielkość leśnych owoców,
  • wie, na czym polega praca leśniczego,
  • wypowiada się na temat zwierząt leśnych,
  • nazywa wybrane drzewa w lesie i wymienia nazwy zwierząt żyjących w lesie,

 

Wiersze

Czerwiec

 

 Kraina zabawek B. Szelągowskiej

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.

 


 

 Wakacje A. Widzowskiej

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 


 

 Kłótliwe drzewa B. Szelągowskiej

Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura!
Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.
Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!
– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!
Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.
Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.
Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!

 


 

 

Piosenki

Czerwiec

 

Piłka (sł. i muz. B. Forma)

1. Hopla, hop, hopla, hop,
mała piłka skacze,
hopla, hop, hopla, hop,
chętnie dziś poskaczę.
Ref: W górę, w dół,
w przód i w bok
skacze sobie piłka
hopla, hop.

 

2. Turlu, tur, turla się
z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
w trawie się schowała.
Ref: W górę…

3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc,
bardzo to lubimy.
Ref: W górę…

 


 

Wakacje (sł. i muz. B. Forma)

1. Fale, morskie fale
i piasek na plaży,
o letniej zabawie
każdy przecież marzy.
Ref.: Lato, lato, lato
dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem
miło spędzasz czas.

2. Góry, nasze góry
i pachnące lasy,
plecak zabieramy,
jedziemy na wczasy.
Ref.: Lato, lato…

3. Rzeki i jeziora
już na nas czekają,
wiosła i kajaki
na spływ zapraszają.
Ref.: Lato, lato…

 


 

Wakacyjna wyliczanka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak)

1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?
Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?
Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 


 

 

Galeria

Kadra

Grupa II – Żabki

To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
Mgr Gibek Anna Wychowawca
Ukończyłam 5 letnie studia z tytułem magistra na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Na kierunku pedagogika specjalna ukończyłam specjalizacje: oligofrenopedagogika, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna.

Praca z dziećmi sprawia mi ogromną radość i satysfakcje. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie indywidualne podejście, dostosowanie metod, form i środków na miarę możliwości dziecka. Dzieci, z którymi do tej pory pracowałam w żłobku bądź opiekowałam się prywatnie jako niania uwielbiały spędzać ze mną czas. Ciągle poszerzam swoją wiedzę w zakresie zainteresowań oraz poszukuje nowych rozwiązań i możliwości w pracy z dziećmi. Nie są mi obce nowe technologie oraz innowacyjne metody, terapie, które wykorzystuje w pracy.

Prywatnie uwielbiam wszystko co kreatywne: rysować na papierze bądź digitalnie, tańczyć, grać w gry planszowe.
Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela