Samorządowe Przedszkole nr 44 w Krakowie

Komunikaty

Co planujemy?

Grudzień

 

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  4. Projekt „Książka”

 

Cele:

  • budzenie zainteresowania książką poprzez kontakt z nią, poprzez zabawy: słowne, literackie, teatralne, muzyczne, plastyczne i techniczne,
  • integrowanie grupy poprzez zabawy i działania podczas pracy nad wspólną książką,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • kształtowanie słownictwa biernego i słownictwa czynnego związanego z czytelnictwem,
  • liczenie w zakresie 3 w aspektach głównym i porządkowym,
  • poszerzanie doświadczeń związanych ze sztuką
  • poszerzanie wiedzy na temat dinozaurów,
  • poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy.
  • poznawanie instrumentu perkusyjnego – grzechotki,
  • poznawanie tradycji świątecznych, związanych ze świętami Bożego Narodzenia
  • poznawanie utworów literatury dziecięcej,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów
  • rozwijanie koncentracji uwagi, wyobraźni
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie myślenia,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na utworze muzycznym,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, formułowania pytań,
  • rozwijanie wiedzy dotyczącej książek,
  • stopniowanie przymiotnika duży
  • umuzykalnianie dzieci,
  • wdrażanie do poszanowania książek,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
  • wzbogacanie dziecięcego słownictwa o pojęcia związane z książką,
  • wzbogacenie wiedzy o dinozaurach, o zjawiskach przyrodniczych, o Świętach Bożego Narodzenia, o książkach, na temat książki,
  • wzbudzanie ciekawości badawczej dziecka,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • zapoznanie z tradycją mikołajek, z życiem dinozaurów,
  • zdobywanie wiedzy na temat biblioteki i pracujących w niej osób

Osiągnięcia dziecka:

  • gra akompaniament na grzechotce lub kołatce,
  • liczy elementy, liczy na palcach,
  • liczy w zakresie 3 w aspekcie głównym, w aspekcie porządkowym,
  • nazywa elementy książki,
  • nazywa tradycje świąteczne przedstawione na obrazkach,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania
  • odpowiada na pytania dotyczące utworu
  • ozdabia pierniczki
  • ozdabia rysunki: czapki i szalika,
  • porównuje książki,
  • porównuje ubrania różnego typu (zarówno w książkach, jak i w rzeczywistości),
  • poznaje książki dla osób niewidomych,
  • prawidłowo wymawia głoskę s,
  • prezentuje swoje umiejętności aktorskie na forum grupy,
  • recytuje fragment wiersza
  • rozpoznaje dinozaury na obrazkach,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane dinozaury,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane kolory
  • rozpoznaje zimę na obrazkach,
  • rozróżnia kształty i wzory na bombkach,
  • rozumie sens słów wysłuchanej piosenki,
  • rozwiązuje zagadki,
  • rytmicznie dzieli słowa (na sylaby),
  • segreguje ubrania ze względu na ich przydatność zimą,
  • segreguje zabawki według rodzaju,
  • słucha czytanego tekstu literackiego i wypowiada się na jego temat,
  • stosuje pojęcia: duży, większy, największy
  • śpiewa refren piosenki
  • tworzy improwizacje ruchowe do opowiadania i melodii,
  • tworzy siatkę słów związaną z tematem,
  • uczy się szanować książki,
  • układa obrazek dinozaura względem siebie według poleceń nauczyciela,
  • wie, dlaczego zginęły dinozaury,
  • wie, gdzie można kupić książkę,
  • wie, że dekorujemy choinkę
  • wie, że książki są ważne dla dzieci i dorosłych,
  • wspólnie z innymi tworzy książkę o przedszkolu,
  • wymienia tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia,
  • wymienia wybrane elementy zimowej pogody
  • wymyśla i rysuje nowego bohatera bajek,
  • wypowiada się na określony temat.
  • wypowiada się na temat reprodukcji malarskich
  • wyszukuje obrazek, kierując się podaną cechą

     


     

     

     

    Wiersze

    Listopad

     

    Świerszczyk 3/2005, na podstawie Konwencji o Prawach Dziecka

     

    Mały człowieku! To nie zabawa – masz prawo wiedzieć, jakie masz prawa.

    Na samym wstępie uwierz z ochotą, że jesteś młodą ludzką istotą.

    Twój kolor skóry, płeć i wierzenia – to dla nikogo nie ma znaczenia.

    Mama i tata, w każdej potrzebie, oboje muszą wciąż dbać o ciebie.

    Masz prawo wzrastać w górę, by w końcu tak jak roślina wspiąć się ku słońcu.

    Gdy już nie mieszkasz z tatą lub z mamą, możesz oboje kochać tak samo.

    Nikt nie ma prawa, starszy czy młody, czytać twych listów bez twojej zgody.

    Nikt nie ma prawa bić cię, wyzywać, szturchać, obrażać lub ci ubliżać.

    Kiedy medycznej szukasz opieki, masz prawo dostać pomoc i leki.

    Musisz mieć także czas na zabawę, bo odpoczynek jest twoim prawem.

    Jeśli zaznajesz krzywdy, przemocy, możesz natychmiast szukać pomocy.

    Możesz się uczyć i bez wytchnienia rozwijać talent i uzdolnienia.

    By nikt tych praw łamać się nie ważył, Rzecznik Praw Dziecka stoi na straży.

     


     

    „Dbajmy o zdrowie!B. Szelągowskiej

     

    Mama, tata, babcia, wujek…

      Każdy ci to zgodnie powie:

      czy to zima, czy też lato,

      zawsze trzeba dbać o zdrowie!

       Jeść warzywa i owoce,

      o higienę także dbać!

      Często się gimnastykować,

      bo niezdrowo w miejscu stać!

      I ubrania też są ważne:

      źle się przegrzać, zmarznąć źle!

      Zimą nośmy rękawiczki,

      ale latem to już nie!

      Nikt z nas nie lubi chorować,

      więc nie dajmy się chorobie!

      Ruch, higiena, sen potrzebny!

      I to właśnie da nam zdrowie!

     


     

    „W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa” M. Witewskiej

     

    Chomik Pucuś dba o zdrowie, teraz o tym wam opowie:

    zjada jabłko i marchewkę, groszek, gruszkę, kalarepkę.

    Bo w owocach i warzywach samo zdrowie się ukrywa.

    Przed jedzeniem łapki myje,

    szklankę mleka rano pije.

    I dentysty się nie boi.

    Nie ma czego, mili moi!

     


     

    Piosenki

    Listopad

     

    „Dwóm tańczyć się zachciało” (muzyka popularna)

     

    Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało,

    lecz im się nie udało, fari, fari, fara.

     

    Dzieci zatrzymują się i przeciągają ręce (piłują drewno).

     

    Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą:

    ja nie chcę tańczyć z tobą, fari, fari, fara.

     

    Dzieci rozchodzą się i szukają nowej pary.

     

    Poszukam więc innego, innego, innego,

    do tańca zgrabniejszego, fari, fari, fara.

     


     

    „Nie chcę cię znać” (muzyka popularna)

     

    Nie chcę Cię, nie chcę Cię, nie chcę Cię znać.

     

    Dzieci wracają do siebie i przywołują się dłońmi.

     

    Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj.

     

    Dzieci podają sobie ręce i obracają się w koło.

     

    Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj. (bis)

     


     

    „Lubię pomagać” (sł. i muz. B. Forma)

     

    1. Składam ubrania,

    ustawiam buty

    i z rodzicami

    robię zakupy.

      Ref.:  Chociaż jestem mały,

    o porządek dbam,

    zabawki w pokoju

    zawsze sprzątam sam. (2 x)

     

    1. W pracach domowych

    pomagam mamie,

    a to niełatwe

    przecież zadanie.

      Ref.:  Chociaż jestem mały…

     

    1. Wychodzę chętnie,

    zimą czy latem,

    na spacer z pieskiem

    i starszym bratem.

      Ref.:  Chociaż jestem mały…

     


     

    „Gimnastyka – fajna sprawa” (melodia popularna)

     

    Dzieci:

    Gimnastyka – fajna sprawa,                   kręcą się na boki,

    dla nas wszystkich to zabawa.

    Ręce w górę, w przód i w bok,              wyciągają ręce do góry, do przodu i na bok,

    skok do przodu, w górę skok.                wykonują skok do przodu i do góry,

     

    Głowa, ramiona, kolana, pięty,             wskazują na głowę, ramiona, kolana, pięty,

    kolana, pięty, kolana, pięty,                   wskazują na kolana i pięty, ponownie na kolana i pięty,

    głowa, ramiona, kolana, pięty,              wskazują na głowę, ramiona, kolana i pięty,

    oczy, uszy, usta, nos.                               wskazują na oczy, uszy, usta i nos.

     


     

    „Tańczymy labada” (melodia popularna)

     

    Tańczymy labada, labada, labada,

    tańczymy labada, małego walczyka, hej!

    Tańczymy taniec ten, taniec ten, taniec ten,

    tańczą go harcerze i małe zuchy też.

    Małe rączki – małe (dzieci poruszają się, podnosząc ręce do góry) itd.

     


     

    „W zdrowym ciele zdrowy duch” (sł. i muz. B. Forma)

     

    1. Dbam o swoje zdrowie,

    jeżdżę na rowerze,

    lubię też wyprawy

    z tatą na skuterze.

      Ref.:  W zdrowym ciele zdrowy duch  –

    zapamiętaj sobie,

    dnia każdego dbaj o siebie,

    dobrze radzę tobie.  (2 x)

     

    1. Rano gimnastyka,

    mleko na śniadanie,

    a warzywa często

    jem na drugie danie.

      Ref.:  W zdrowym ciele…

     

    1. Mam też zdrowe zęby,

    dokładnie je myję,

    zawsze mam też czyste

    uszy, włosy, szyję.

      Ref.:  W zdrowym ciele…

     


     

    Galeria

    Kadra

    Grupa II – Żabki

    To grupa 20 wspaniałych dzieci w wieku od 3 do 4 lat. W naszej grupie przeważa ilość dziewczynek. Dzieci w tej grupie są bardzo aktywne ruchowo, dlatego staramy się jak najwięcej wiedzy przekazywać w zabawach ruchowych. Nasza sala znajduje się na II piętrze po lewej stronie. Sala jest bardzo słoneczna z dużymi oknami oraz dostępem do balkonu. Wiosną i latem w ciepłe dni przesiadujemy na naszym balkonie łapiąc promienie słoneczne. Bierzemy udział w zajęciach dodatkowych takich jak: język angielski, rytmika, gimnastyka.

    mgr Karolina Ambroży-Marten Wychowawca
    mgr Martyna Żurek Wychowawca
    Pani Danuta Dudziak Pomoc nauczyciela